Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Ombokat á la First class bonanza... Flyttade fram avresedatum en dryg vecka samt ändrade några segment, ska se ifall jag ska ändra ICN-SIN segmentet till något roligare senare men just nu är jag glad att det gick igenom.

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, ANA, Asiana
Kabinklass: Business och First
Avreseort: Arlanda
Destination: Singapore
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 114000
Skatter&avgifter (per person): Osäkert för tillfället
När (avresans tidpunkt): Januari 2018
Bokad: Mars 2017, ombokad Juni 2017

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
ARN-FRA Lufthansa C
FRA-HND ANA F, tänkt boka om till Lufthansa F
//6h 40m i Tokyo, cirka 9h 50m om ombokning till Lufthansa möjlig //
HND-LAX ANA F, nattflyg men ska nog gå gött ändå
//19h 10m i Los Angeles, tid för In-N-Out och massivt träningspass och lite sightseeing//
LAX-ICN Asiana F, dagflyget och A380. Woho!
//22h 50m i Seoul, äta äta äta//
ICN-SIN Asiana C

Hade inte kollat längre än att få FRA-HND-LAX-ICN att funka, så i framtiden blir det eventuellt att styra om ICN-SIN. Kanske försöka boka om till Singapore Airlines eller hoppas Thai kör first till Bangkok, men har då varit på resande fot i ungefär 103h...
Och nu, när biljetten är utställd får jag ett samtal att eftersom jag passerar zon 2 (USA) så går den inte som en enkelresa utan skall kosta 190k poäng.. Känns väldigt snopet. Nu vet jag inte hur jag ska göra, vanliga kundtjänst verkar inte alls lika bra som Talinn på detta.

Och nu, när biljetten är utställd får jag ett samtal att eftersom jag passerar zon 2 (USA) så går den inte som en enkelresa utan skall kosta 190k poäng.. Känns väldigt snopet. Nu vet jag inte hur jag ska göra, vanliga kundtjänst verkar inte alls lika bra som Talinn på detta.
Jag fick exakt samma svar av dom.

Vad har ni för tankar om denna bokning? Vad skulle ni göra annorlunda? Jag vill åka till Hongkong och hem från Singapore, eller tvärtom. Hoppas jag får in Lufthansa First mellan JFK och FRA/MUC. Det är 2 personer som reser kan tilläggas.

ARN - MUC - Lufthansa Business - A320-200
MUC - BKK - Thai First - B747
BKK - HKG - Thai First - B747

SIN - BKK - Thai Business - B777-200
BKK - ICN - Thai First - B747-400
ICN - JFK - Asiana First - A380-800
JFK - ZRH - Swiss Business - A330-300
ZRH - ARN - Swiss Business - A320

Round the world i första klass med stopp i Californien en vecka 150 000 EB poäng med Amex 2-4-1 skatter 3100 kr/pers

CPH-MUC LH business
MUC-ICN LH first
ICN-LAX Asiana first
SFO-MUC LH first
MUC-CPH LH business

Bra valuta för poäng:)

Vad har ni för tankar om denna bokning? Vad skulle ni göra annorlunda? Jag vill åka till Hongkong och hem från Singapore, eller tvärtom. Hoppas jag får in Lufthansa First mellan JFK och FRA/MUC. Det är 2 personer som reser kan tilläggas.

ARN - MUC - Lufthansa Business - A320-200
MUC - BKK - Thai First - B747
BKK - HKG - Thai First - B747

SIN - BKK - Thai Business - B777-200
BKK - ICN - Thai First - B747-400
ICN - JFK - Asiana First - A380-800
JFK - ZRH - Swiss Business - A330-300
ZRH - ARN - Swiss Business - A320
När går resan? Synd att ni är två, svårt med ANA då :p

Toppen