Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

SAS, Air Canada och hotell i Toronto tyckte jag iallafall var kanon. Tror jag skrev något om fönster vs platsen på Air Canada i min förra tråd. Vet inte om du bokat plats men jag tyckte om rad 1.
För att inte hamna oftopic så tar jag det här @Brandten
Jag har bokat rad 3 i mitten på resan till Toronto, då resan är med sambon och hon vill sitta tillsammans en del av resan.
Andra delen från Toronto till Los Angeles är på höger sida rad 2 och 3 fönster då jag tycker mig läst att man kan få se mycket när man startar och landar. Tex hollywod skylten m.m.
Seat expert och vad jag kan läsa från andra är att man varnar för första raden då det är nära "galey" (eller vad det heter) och toaletter fram.
Dessutom så är bebis cribben inkluderad i rad 1s säte/möbel.
Hotell i Toronto blir det just bara för att vi landar ca 20 och nästa plan till LAX går inte förens kl 08.
Har kollat lite på att åka via Tokyo på vägen hem men vill inte missa SAS bizz då jag gärna vill prova den och kan inte hitta SAS från något närligande land från Tokyo så blir nog bara att resa enkelt från LAX till ARN

Varsågoda, det blev en "något" längre resa än planerat från början ;)

Då jag bokat om min Minneapolisresa i höst lite väl många gånger och nu SAS ställt in 2 flighter på min senaste bokning så bestämde jag mig för at gå lite LOCO och försöka routing via Asien.

Minneapolis ingen stor hub för Star Alliance och det blev lite struligt med connections och att hålla sig till 4 legs i var riktning då det blir ett kort hopp till Minneapolis, men det löste sig.
Jag inser att den här resan absolut inte är för alla och det blir en natt i Washington på Vägen dit och en i Delhi på vägen hem =P
Vana trogen så skippade jag first även om det fanns lite alternativ,, jag trivs helt enkelt oerhört bra i business och det ska bli roligt att testa lite nya bolag =)
Hemresan blir det över 30h i Business kabiner.....

Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: Austrian X2, Air China, United x 2, ANA x 2, Air India
Kabinklass: Business
Avreseort: Arlanda
Destination: Minneapolis
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng (per person): 55k EuroBonus-poäng och "2-4-1"
Skatter&avgifter (per person): 3100sek
När (avresans tidpunkt): November 2017
Ombokad: Juni 2016

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Pratade med Tallin och hittade en intressant rutt från Tokyo (ville pröva UA Polaris). Agenten skrattade eftersom det blev några frågetecken rent tidsmässigt.

Rutten är:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Man hoppar tillbaka en dag för att hinna med ett flyg som tar dig en dag framåt.

Fast tillgänglighet på båda rutter, sen tänkte jag från Guam vidare mot Europa men då var det dålig tillgänglighet.

Toppen