SAS själva har inte ändrat texten på Sky Partner Award bokning men har för mig att jag läst om andra här som haft likande problem som du. Text från SAS;Ny (dålig) regel från Eurobonus eller ytterligare två agenter som inte vet vad de pratar om?
Scenario: har en tur och retur bokad. På utresan är 3 st flighter (LLA-ARN-AMS-CDG) i ekonomi medan långa benet är i business. Vill nu boka om hemresan, som idag är helt i business både långa och korta ben.
Har nyss pratat med två olika agenter som menar att de inte kan göra någon ombokning alls (varken ut- eller hemresa) om på grund av mixade klasser på utresan. De hävdar bestämt att hela resan måste vara i samma klass för att ombokning ska vara möjlig, även om jag bara vill omboka hemresan där jag inte har några mixade klasser (både nuvarande hemresa och den nya jag hittat går hela vägen i business).
Åkte nyss på en resa där vi hade feeders i eco på utresan och resten i business. Gick fint att omboka returen en gång på denna trots att det låg feeders i eco på utresan. Men enligt agenterna ska det inte vara tekniskt möjligt.
HUACA (igen) eller fler som råkat ut för detta?
- Du kan kombinera reseklasser för ut- och hemresa (t.ex. utresa i Economy och hemresa i Business), men inte inom samma riktning (t.ex. CPH–AMS i Economy och AMS–JFK i Business).
- Vår kundservice kan hjälpa medlemmar att lägga till anslutningsflyg (inklusive i annan reseklass) till befintliga bonusbokningar. Anslutningsflyg är sträckor från Norden till någon av våra navflygplatser: CPH, ARN, OSL, AMS, PAR, LON. Till exempel kan du lägga till UME–ARN–CPH till en befintlig bokning CPH–EWR. Att lägga till ett anslutningsflyg kostar 15 EUR / 150 SEK / 150 NOK / 100 DKK / 15 USD