Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Nu har jag pratat med SAS och fick bra hjälp av en väldigt trevlig och hjälpsam agent.
Ombokning över förväntan, men nu är ju frågan hur länge man ska vänta innan man behöver oroa sig för att något krånglar.

Vi hittade en ny rutt och hon gjorde ombokningen och jag fick en ny bokningsbekräftelse direkt efter vårt samtal. Den har ju e-tkt-nummer (samma som tidigare), men hela bokningen försvann samtidigt från min profil på sas.se och söker jag efter bokningen där så får jag bara en tom sida (men kan hitta den hos utförande flygbolag).
Jag antar att detta beror på att det likafullt behöver göras en reissue på biljetten och att detta inte skett än. Så nu är det väl bara att hålla tummarna att det sker av sig själv relativt snart och annars måste jag kanske ringa igen imorgon....

Har pratat med SAS igen nu. Enligt agenten jag pratade med så såg allt OK ut, men mitt EB-nummer var inte inlagt i bokningen. Det förklarar ju varför den försvann från min profil, men inte riktigt varför jag inte kunde få fram den med bokningsnumret.
Hursomhelst så la hon till mitt EB-nummer och nu ser jag bokningen på hemsidan/i appen så förhoppningsvis är allt ok.

Ser inte ändringar när jag fyller i, är det skillnad om det är för någon annan. Det var väl även något här tidigare som skrev att deras resa stod som bekräftad även i awardplanner/reseassistenten så litar inte riktigt på tjänsten ändå.
Trots att du går till ”mina bokningar”, väljer aktuell resa och väljer ”ändringar”? Aldrig varit med om att obiljetterade segment stått som biljetterade enligt awardplanner/reseagenten och då håller jag ändå koll på alla bokningar jag gör.

Har du fått pdf med nya biljetter, säkerställt att ”varningstexten” om att biljetteringen inte är slutförd inte är kvar i SAS-appen samt att allt ser ok ut på operating carriers hemsida så ser jag inte riktigt anledningen till att oroa sig. Ännu mindre om du kan bekräfta via awardplanner/reseagenten.

Att ringa SAS otaliga gånger kommer inte ge något och du har ju gjort vad du kan. Sannolikheten att något då är fel är så minimal att det knappast är värt att gå runt och oroa sig.

Toppen