Thornado
Medlem
Nu har jag pratat med SAS och fick bra hjälp av en väldigt trevlig och hjälpsam agent.
Ombokning över förväntan, men nu är ju frågan hur länge man ska vänta innan man behöver oroa sig för att något krånglar.
Vi hittade en ny rutt och hon gjorde ombokningen och jag fick en ny bokningsbekräftelse direkt efter vårt samtal. Den har ju e-tkt-nummer (samma som tidigare), men hela bokningen försvann samtidigt från min profil på sas.se och söker jag efter bokningen där så får jag bara en tom sida (men kan hitta den hos utförande flygbolag).
Jag antar att detta beror på att det likafullt behöver göras en reissue på biljetten och att detta inte skett än. Så nu är det väl bara att hålla tummarna att det sker av sig själv relativt snart och annars måste jag kanske ringa igen imorgon....
Har pratat med SAS igen nu. Enligt agenten jag pratade med så såg allt OK ut, men mitt EB-nummer var inte inlagt i bokningen. Det förklarar ju varför den försvann från min profil, men inte riktigt varför jag inte kunde få fram den med bokningsnumret.
Hursomhelst så la hon till mitt EB-nummer och nu ser jag bokningen på hemsidan/i appen så förhoppningsvis är allt ok.