Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: SAS, Air France
Kabinklass: Business
Avreseort: GOT via CPH och CDG
Destination: SXM (st Maarten)
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 73 750 x 3 (221 250) med två 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 1930 + 450 service avgift + ombokningsavgift
Antal resenärer: 3
När (avresans tidpunkt): Mars 2025
Bokad: Mars 2025

Den mest omständliga eurobonus bokningen hittills.
Ursprungsflight bokad CPH - CDG - SXM.
Behövde dela upp bokningen på två olika bokningsnummer för att kunna använda två 2-4-1 för tre personer och tanken var att ta sig ner till CPH för att börja resan där.
Såg i början av veckan att bonusplatser med SAS släppts från GOT och kundtjänst-äventyret började. Ringde till kundtjänst för att lägga till leg och kom fram en timma senare, fick efter 1 timma bekräftat ändringen, men blev kort därefter uppringd med information om att det enbart var möjligt att lägga till på en av bokningarna. Ställde mig frågande till det och fick luren slängd i örat.
Ringde upp igen och kom efter en ny timma av jazz musik fram och fick hjälp med att lägga till GOT-CPH och allting såg bra ut.
Två dagar senare så är tillagt leg borttaget på en av bokningarna, ringer igen och får det tillagt och garanterat att allting ser bra ut och är bekräftat.

Vaknar upp dagen vid incheckning av att tillagt leg nu är borttaget igen och det är 25 timmar kvar till avresa, ringer direkt på morgonen och får det tillagt en tredje gång med ny garanti att allt ser bra ut. Två timmar senare är det borttaget igen.
Fjärde gången gillt, lyckas komma fram till sannolikt den enda tillräckligt kunniga medarbetaren som förstår att tillagt ändring är lagd i fel kö och således auto-cancellerats, och lyckas till slut lägga in det i rätt kö så ändringen äntligen kan gå igenom, GOT-CPH-CDG-SXM.
Ser fram emot reserapporter från alla dessa nya resmål vi på forumet kommer att besöka. Funderade länge på SXM och PTP och lite andra spännande nya alternativ innan jag lyckades knipa Australien. Nästa långdistansmål på egen hand får bli PPT 2026. :)

Flygbolag: Air France, Kenya Airways, KLM
Avreseort: GOT
Destination: SIN / BKK
Antal poäng (per person): 93750 med 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 2000 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): feb 2026
Bokad: mars 2025

Bokade GOT-SIN när det trillade in tillgång på AF för några dagar sen. La till hemresa nu. Bokningen är för polarna, får se hur nöjda dom blir med Kenya Airways...
Agenten föreslog först en resa med China Eastern BKK-PVG, jag sa "kan du verkligen boka den?", då märkte hon att det strulade. Hon såg också PVG-CDG med AF, som inte syns hos SAS online.
Sen frågar jag om status för F, hon säger att hon bokade det för några dagar sen (!!), mindes inte vad. Jag försökte hjälpa minnet på traven, finns ju inte så många alternativ precis, men blev inget. Sa att det "ska" komma info om MU och F inom kort. Vi får väl se.

Visa bifogad bild 163312
Kan ju vara också att hon skickade en F bokning till biljettering, blev säkert stoppat där. De får skynda sig då med F då de byter rutt till sommaren :( AMS-CGK till CGK-HND, tror jag?

Flygbolag: Air France
Avreseort: CDG
Destination: PTP (Guadeloupe)
Antal poäng (per person): 73750
Inkl två 2-4-1 vouchers
Skatter&avgifter (per person): 1946 + 450 service avgift
Antal resenärer: 3
När (avresans tidpunkt): Dec 2025
Bokad: Mars 2025

CDG - PTP // AF
PTP - CAY // AF (tekniskt stopp FDF)
CAY - CDG // AF

Fick toppensupport av en agent med den andra bokningen (1 pax) då jag fick felmeddelande på SAS Star team bokningssidan, efter att lyckats med den första (2 pax) online. Kom fram nästan direkt och fick biljetterna under samtalet. Dock är jag nu skraj att inte lyckas hitta lämpliga feeder flights CPH - CDG efter att ha förstått att det inte kommer funka med något från AF eller KLM. Frågan är om man skall bita ihop och köpa revenue, eller våga hoppas på att SAS släpper något senare.

Samma med min
Inlägg i diskussionen 'Posta din lyckade bokning av bonusresor här - 2025' https://www.businessclass.com/forum...ng-av-bonusresor-här-2025.106481/post-1117312

Tänkte nog köpa biljetter arn-cdg för jag vill helst inte röra den där bokningen med tanke på strulet (timmar i telefon med den tjejen) för att få ihop det (ombokning av gammal annan resa).
Köper nått nån dag innan så får barnen kolla Paris någon dag innan vi flyger till SXM.

Ja, det börjar krypa på mig att rådet jag fick av agenten att avvakta med feeder flights till senare kanske inte var helt toppen trots allt.
Nu är det endast 2 veckor kvar av den ena voucherns giltighetstid och chanserna att hitta award med SAS under den tiden är nog minst sagt liten.
Blir nog att köpa separata biljetter CPH-CDG tyvärr.

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Plus
Avreseort: MMX
Destination: VNO
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 5625 (kampanj, 25% rabatt)
Skatter&avgifter (per person): 473:-
Antal resenärer: 2 (en vuxen och ett barn)
När (avresans tidpunkt): mars
Bokad: mars
Hur hittades tillgänglighet: sas.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): n/a

MMX-ARN ATR72
ARN-CPH 320n
CPH - VNO Embraer 195

Allsvensk premiär och detta var billigaste sättet att ta sig Malmö-3Arena-Köpenhamn över dagen.
Applåd för mest kreativa bokningen jag sett på länge. Fick tänka i två varv för att fatta vad detta var. :D

Skall åka GOT-WAW med LOT i ekonomi, är LH Senator. Enligt LOT kundsupport har jag tillgång till ”Business lounge, Star Gold”. Är det Vinga / The Lounge, någon som kan bekräfta att man kommer in där?

Skall åka GOT-WAW med LOT i ekonomi, är LH Senator. Enligt LOT kundsupport har jag tillgång till ”Business lounge, Star Gold”. Är det Vinga / The Lounge, någon som kan bekräfta att man kommer in där?

Vad är "LOT kundsupport " i detta kontext? Jag har fått nobben på Vinga som SEN. Tittar man på LOTs egen site så har de de-listat GOT från Loungelistan. Samma gäller om du kollar *G lounge finder.

Toppen