Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Har sedan bokningstillfallet lyckats fa till denna mycket smidigare, bade pa utresan med ett byte istallet for tre, och hemresan i Business Class som jag hittade i fredags.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: China Eastern Airlines & KLM
Kabinklass: Economy/Business
Avreseort: Rome (FCO)
Destination: Tokyo/Osaka (HND/KIX)
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 64 250 (+ 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 144 EUR + 95 EUR i bokningavgift
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Mar/Apr 2025
Bokad: Ursprungsbokning 6/1-25 (Ombokning 1 av utresan 21/2-25 och ombokning 2 av hemresan 7/3-25)
Hur hittades tillgänglighet: utresan via sas agent over telefon och hemresan sas.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Nej
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning):

Flighter:
FCO-PVG - China Eastern Airlines - Airbus A350-900 - Economy (20/3-25)
PVG-HND - China Eastern Airlines - Boeing 777-300er - Economy (21/3-25)

KIX-AMS - KLM - Boeing 787-9 - Business (1/4-25)
AMS-FCO - KLM - Airbus A321neo - Business (1/4-25
Du lyckades boka China Eastern? :O

Du lyckades boka China Eastern? :O
Yes, har forklarat tidigare hur det ens kom pa tal (se bifogat inlagg). Var telefonagenten som sjalv foreslog en sadan routing da de sjalva hade strulat till det med min ursprungsbokning dar China Eastern inte ingick.

Yes, har forklarat tidigare hur det ens kom pa tal (se bifogat inlagg). Var telefonagenten som sjalv foreslog en sadan routing da de sjalva hade strulat till det med min ursprungsbokning dar China Eastern inte ingick.

Bara tacka o buga att agenten gjorde fel då! Inte hört någon info att dom får boka dom ännu!

Har bokat en bonusresa CPH-CDG-SXM T/R med två stycken 2-4-1 för 3 personer och således på två separata bokningar (2 personer på en bokning och 1 person på en bokning).
Vid bokningstillfället fanns inte utresa/hemresa från/till GOT tillgängligt, men har nu släppts.

Har nu spenderat x antal timmar i SAS kundtjänst, utan att få prata med någon som kan lösa det.
Får information om att det går att lägga till på bokningen med en person, men inte för två personer eftersom biljtterna GOT-KPH inte är tillgängliga, trots att jag ser att det finns tillgänglighet på webben.

Är det korrekt eller är det frågan om okunskap från kundtjänst så jag bör ringa fler gånger och stå på mig?

Har bokat en bonusresa CPH-CDG-SXM T/R med två stycken 2-4-1 för 3 personer och således på två separata bokningar (2 personer på en bokning och 1 person på en bokning).
Vid bokningstillfället fanns inte utresa/hemresa från/till GOT tillgängligt, men har nu släppts.

Har nu spenderat x antal timmar i SAS kundtjänst, utan att få prata med någon som kan lösa det.
Får information om att det går att lägga till på bokningen med en person, men inte för två personer eftersom biljtterna GOT-KPH inte är tillgängliga, trots att jag ser att det finns tillgänglighet på webben.

Är det korrekt eller är det frågan om okunskap från kundtjänst så jag bör ringa fler gånger och stå på mig
Vilken klass är dom i? Ibland strular det och det måste vara i samma klass som övriga resan. Jag stötte på det problemet. Om du söker efter resorna i SAS bonusresor med Skyteam kommer dom upp där med eller bara när du söker poängresor med SAS?

Samtliga leg gäller i business och det finns tillgänglighet i business hela vägen när jag kollar på SAS hemsida.
SAS GOT - KPH - CDG
AIR France - CDG SXM

Samtliga leg gäller i business och det finns tillgänglighet i business hela vägen när jag kollar på SAS hemsida.
SAS GOT - KPH - CDG
AIR France - CDG SXM
Ser du resorna även när du söker bonusresa med SAS partner också? Det kan vara det som är problemet om du inte gör det?

Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: AF, Korean Air
Kabinklass: Business
Avreseort: CPH
Destination: HND (mellanlandning ICN > GMP > HND)
Enkelresa eller Tur&retur: Tor (hem från HKG)
Antal poäng (per person): 82500p m voucher
Skatter&avgifter (per person): Ca 2000kr per person

Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): September 2025
Bokad: Dit oktober 24 / hem december 24
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 2st för att få till feeder flight CPH-CDG / CDG-CPH

Outbound
CPH - CDG Business AF A220-300(Feeder flight)
CDG – ICN Business AF A350-900
GMP – HND Business Korean Air A330-300

Inbound
HKG – CDG Business AF A350-900

CDG – CPH Business AF A220-300
Du lyckades alltså lägga till en AF feeder på en AF bokning? Trodde inte det skulle gå eller är det något jag missuppfattat där? (jag misstror inte dig, bara undrar om det är ett lyckligt undantag eller jag misstolkat reglerna).

Du lyckades alltså lägga till en AF feeder på en AF bokning? Trodde inte det skulle gå eller är det något jag missuppfattat där? (jag misstror inte dig, bara undrar om det är ett lyckligt undantag eller jag misstolkat reglerna).
Yes, vet inte om jag hade tur eller vad. Men det var ju i oktobe förra året, så kanske ändrats efter det?

Toppen