palmen
Moderator
Denna resa som bokades förra året har nu bokats av tyvärr. Åka till USA just nu "i onödan" är inte aktuellt. Synd när man fick till en så bra bokning enligt mig.Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Virgin Atlantic, Delta
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: BZN
Enkelresa eller Tur&retur: tor
Antal poäng (per person): 65000 (med amex voucher)
Skatter&avgifter (per person): 2570:-
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Juli 2025
Bokad: Dec, 2024
Hur hittades tillgänglighet: SAS partner award hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0
Bokning för voucher som går ut vid nyår. Blir att testa Virgin till och från USA och passade på att lämna storstäderna och bege mig ut på jakt att ticka av 4 nya delstater i nordvästra USA (Montana, Idaho, Wyoming, Utan). Har övernattning i London och Seattle på utresan.
Alla flygen i business, fick först boka LHR-SEA ut och SFO-LHR hem, i samma samtal la vi sedan till feeder flights. Allt som allt tog det ca 15 minuter att göra bokningen och första agenten kunde hantera allt.
ARN-LHR SAS
LHR-SEA Virgin Atlantic (B787-9)
SEA-SLC Delta
SLC-BZN Delta
//
SFO-LHR Virgin Atlantic (A350-1000)
LHR-ARN SAS
Som tur var har Delta ändrat massa i sina flyg som gjorde att jag kunde få tillbaka vouchern trots att den gått ut och kunde applicera den på en St Maarten resa i sommar istället.
Försökte boka av förra veckan med en engelsk agent (ringde amex numret) och den personen lyckades bara avboka utan att betala tillbaka något över huvud taget. Dagens svenska agent löste dock allting, återstår att se om de betalar tillbaka pengarna också för avbokningen...