Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Virgin Atlantic, Delta
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: BZN
Enkelresa eller Tur&retur: tor
Antal poäng (per person): 65000 (med amex voucher)
Skatter&avgifter (per person): 2570:-
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Juli 2025
Bokad: Dec, 2024
Hur hittades tillgänglighet: SAS partner award hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

Bokning för voucher som går ut vid nyår. Blir att testa Virgin till och från USA och passade på att lämna storstäderna och bege mig ut på jakt att ticka av 4 nya delstater i nordvästra USA (Montana, Idaho, Wyoming, Utan). Har övernattning i London och Seattle på utresan.
Alla flygen i business, fick först boka LHR-SEA ut och SFO-LHR hem, i samma samtal la vi sedan till feeder flights. Allt som allt tog det ca 15 minuter att göra bokningen och första agenten kunde hantera allt.

ARN-LHR SAS
LHR-SEA Virgin Atlantic (B787-9)
SEA-SLC Delta
SLC-BZN Delta
//
SFO-LHR Virgin Atlantic (A350-1000)
LHR-ARN SAS
Denna resa som bokades förra året har nu bokats av tyvärr. Åka till USA just nu "i onödan" är inte aktuellt. Synd när man fick till en så bra bokning enligt mig.
Som tur var har Delta ändrat massa i sina flyg som gjorde att jag kunde få tillbaka vouchern trots att den gått ut och kunde applicera den på en St Maarten resa i sommar istället.

Försökte boka av förra veckan med en engelsk agent (ringde amex numret) och den personen lyckades bara avboka utan att betala tillbaka något över huvud taget. Dagens svenska agent löste dock allting, återstår att se om de betalar tillbaka pengarna också för avbokningen...

Denna resa som bokades förra året har nu bokats av tyvärr. Åka till USA just nu "i onödan" är inte aktuellt. Synd när man fick till en så bra bokning enligt mig.
Som tur var har Delta ändrat massa i sina flyg som gjorde att jag kunde få tillbaka vouchern trots att den gått ut och kunde applicera den på en St Maarten resa i sommar istället.

Försökte boka av förra veckan med en engelsk agent (ringde amex numret) och den personen lyckades bara avboka utan att betala tillbaka något över huvud taget. Dagens svenska agent löste dock allting, återstår att se om de betalar tillbaka pengarna också för avbokningen...
Just St Maarten vill vi höra mer om! Båda sidorna av ön, tack! :)

Det finns åtminstone 4 bryggerier på ön, 3 på NL sidan, och det kommer stora flygplan att titta på varje eftermiddag. Något mer än så? Det är vad jag planerat för under en vecka :)
Vill du köpa guld o diamanter så finns det i överflöd.. taxfree oxå..(holländska sidan)

Bokat min första business resa, dock bara enkel väg med business med KLM. Ville höra om tips om hur man maximerar lounger och "upplevelsen" då det är första gången jag åker business och har tillgång till lounger.

Är det möjligt att besöka Amex/Sas loungen på terminal 5? Sen ta bussen till terminal 2. Kommer jag även in i KLM:s lounge på terminal 2 på Arlanda?

Eller jag kanske inte kommer in på Amex loungen? Trodde Amex och sas var samma lounge men det vara två olika.

Jag har amex platinum och ingen euro bonus nivå.

När jag landar i AMS på dag 1, har jag tillgång till någon lounge då? Tänkte om man ska äta något ifall man är hungrig eller ta en drink.

Via KLM hemsida kan jag se att KLM Crown Lounge 52 verkar gälla för min biljett. Eller kan man gå in på någon annan skyteam lounge på Schiphol/AMS?

Flyger 17.00 ARN - AMS Dag 1,
Flyger 9.30 AMS -CUN Dag 2.

Tack för svar!

Last edited:
Bokat min första business resa, dock bara enkel väg med business med KLM. Ville höra om tips om hur man maximerar lounger och "upplevelsen" då det är första gången jag åker business och har tillgång till lounger.

Är det möjligt att besöka Amex/Sas loungen på terminal 5? Sen ta bussen till terminal 2. Kommer jag även in i KLM:s lounge på terminal 2 på Arlanda?

Eller jag kanske inte kommer in på Amex loungen? Trodde Amex och sas var samma lounge men det vara två olika.

Jag har amex platinum och ingen euro bonus nivå.

När jag landar i AMS på dag 1, har jag tillgång till någon lounge då? Tänkte om man ska äta något ifall man är hungrig eller ta en drink.

Via KLM hemsida kan jag se att KLM Crown Lounge 52 verkar gälla för min biljett. Eller kan man gå in på någon annan skyteam lounge på Schiphol/AMS?

Flyger 17.00 ARN - AMS Dag 1,
Flyger 9.30 AMS -CUN Dag 2.

Tack för svar!

Finns nog de som vet bättre, inte så ofta på ARN/AMS. Med Platinum kommer du ju in på Pontus-loungen (Amex egen), som väl är bästa på ARN?
Var inne och kikade Crowne lounge 52 för någon vecka sen och den är ju stor och fin. Tror inte det finns något bättre via ditt Priority Pass du har via Platinum i alla fall.

Finns nog de som vet bättre, inte så ofta på ARN/AMS. Med Platinum kommer du ju in på Pontus-loungen (Amex egen), som väl är bästa på ARN?
Var inne och kikade Crowne lounge 52 för någon vecka sen och den är ju stor och fin. Tror inte det finns något bättre via ditt Priority Pass du har via Platinum i alla fall.
Ah helvetes, jag skrev fel. Menade Amex premium :D Då är det bara vanliga Sas loungen jag kommer in på va?

Toppen