Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Kan jag ändra en redan bokad award-resa GOT-CGK, till AMS-DPS?

Eller måste det vara samma avrese-/ankomstflygplats när jag gör ändringar?
Isf behöver jag ju avboka den första, för att boka den andra.

Hej!

Jag ombokade precis en redan bokad Eurobonus awards betald med poang + 2-4-1 voucher over telefon och bokningen har justerats i appen. I tidigare bokning ingick Vietnam Airlines vilket gjorde att biljetten blev dyrare i poang, men inte i den nya bokningen da jag hittade nya biljetter som endast inkluderar China Eastern Airlines (forvaxla inte med China Airlines) istallet. Dock ser jag ingen justering i antal poang pa mitt eurobonuskonto, ska jag ha is i magen eller ska jag hora av mig?

Yes, enligt agenten får dock SAS väldigt liten tilldelning, går ju inte att hitta via SAS sökmotor.
Nyfiken på hur du hittade dom då om dom inte går att hitta via SAS sökmotor?
Ringde du enbart in på chans och drog en massa datum eller hade du sån flax att just ditt datum fanns dessa väldigt ovanliga biljetter?

Dagens tips. Tyvärr bara en plats på hemresan. Finns även ditresa 9/3 och 10/3. Även från ARN.
1740131194148.png

Att det ens kom pa tal var pa grund av att jag ursprungligen hade en gjort Skyteam-awards bokning over telefon med routing KIX-AMS-FCO med KLM pa samtliga legs. Nar jag fick bekraftelsen for denna resa mailad till mig sa insag jag att den engelsksprakiga agenten hade flippat for- och efternamnet pa en av passagerarna, och hade det varit en svensksprakig agent sa hade den med storsta sannolikhet (dvs om den inte var jatteslarvig) fangat upp detta da for- och efternamnet pa den passageraren ar vanliga klassiska svenska namn som alla svensksprakiga kanner till.

Hur som helst, jag ringde upp och bad att fa prata med en svensksprakig agent och for att fa detta korrigerat. Agenten namnde da att det inte gick att andra namn pa existerande skyteam-award biljett, utan man behovde forst boka av resan for att sen boka den igen vilket inte skulle vara nagra problem. Efter att avbokningen av resan var gjord och vi skulle boka om resan pa nytt sa kunde dock inte agenten hitta tillgangliga biljetter pa ursprungsflighterna i systemet igen, ett problem som agenten tydligen aldrig upplevt tidigare. Efter manga om och men, da det var extremt skralt pa tillgangliga biljetter dessa datum sa foreslog agenten foljande routing KIX-PVG-CDG-FCO dar KIX-PVG flighten var med China Eastern Airlines.

Det var genom detta jag lyckades snappa upp att agenterna kunde boka in en pa China Eastern Airlines flighter. Lite synd att det inte gar att hitta deras flighter i SAS sokmotor online da de har ett valdigt stort route network.

Kan det vara så att de KAN boka men egentligen inte får boka? Var det inte så med tex First på Garuda? För än så länge har vi alltså bara en agent som hävdat att det är ok.

Toppen