Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

SAS fortsätter påstå att det är vårt fel som fyllt i för många namn.
Att det är helt omöjligt för dem att ändra namnet och lägga till den saknade bokstaven.
Och att de inte kommer låta oss flyga då resan är utanför schengen/EU...

De uppmanar oss att boka om, misstänker att C klass biljetterna inte kommer släppas av Air france igen vid avbokning?
strunta i den kundtjänstmedarbetaren, det är inga problem, ni kommer komma iväg som planerat.

SAS fortsätter påstå att det är vårt fel som fyllt i för många namn.
Att det är helt omöjligt för dem att ändra namnet och lägga till den saknade bokstaven.
Och att de inte kommer låta oss flyga då resan är utanför schengen/EU...

De uppmanar oss att boka om, misstänker att C klass biljetterna inte kommer släppas av Air france igen vid avbokning?
Ingen fara, inte ens en promille av kundtjänst har själva åkt runt i världen och sitter på den kunskap vi här på BC har.
Skulle heller inte ens tro att 1% av kundtjänst jobbat på en flygplats.

Det är hur lugnt som helst och löser sig!

Jag har lyckats med konsten att boka en award med AF i C till SIN, samtidigt som jag har kvar en dito med LX, också till SIN i C.
Vilket flygbolag ger den bästa upplevelsen?

Jag har lyckats med konsten att boka en award med AF i C till SIN, samtidigt som jag har kvar en dito med LX, också till SIN i C.
Vilket flygbolag ger den bästa upplevelsen?
Följdfrågor; Är de t/r eller bara enkel till SIN? Har du någon status i Star Alliance?

Skulle säga att LX ger bäst lounge-upplevelse, i synnerhet om du även har retur och har tillgång till SilverKris på SIN.

Har du kommit över throne-seat hos LX? Gillar personligen ej LX kabin bortsett från just throne-seats.

Vad är det för kabin på AF avgången/avgångarna? Är det Dreamliner/Nya 777 hade jag valt AF. Är det den äldre 777- kabinen hade jag definitivt inte gjort det.

Last edited:
TorR via Bali. Jag har Senator via Status Match. Dock + 600 K EB Poäng. Osäker på om det är ny eller gammal kabin på AF, hur ser man det?

På långdistansplanen hos Air France verkar det enbart vara A330-200 som har de gamla 2+2+2 sätena. Resten har 1+2+1 i business i i lite olika varianter Noterade på aeroLOPA att AF har en 777-300 med 14 C-platser, 28 W-platser och 430 (!) Y-platser. Fy fan! Antar att det är planen som flyger till Karibien och andra charterdestinationer.

Hej!

Jag ombokade precis en redan bokad Eurobonus awards betald med poang + 2-4-1 voucher over telefon och bokningen har justerats i appen. I tidigare bokning ingick Vietnam Airlines vilket gjorde att biljetten blev dyrare i poang, men inte i den nya bokningen da jag hittade nya biljetter som endast inkluderar China Eastern Airlines (forvaxla inte med China Airlines) istallet. Dock ser jag ingen justering i antal poang pa mitt eurobonuskonto, ska jag ha is i magen eller ska jag hora av mig?

Toppen