TWA hotel på nytt säger du, kul!

Har kikat lite på det, vi landar på JFK om några veckor med SK vid kl 17 och funderade på om man skulle ta första natten där (har tre nätter i NY totalt, med fru). TWAs utbud till gästerna har fått lite mixed reviews online, så blev lite fundersam. Skulle du ta en natt där med mina ingångsvärden?
Ska försöka fatta mig kort och vet inte om du hittar något mer svar på funderingen i min
recension. <- LÄNK
Det är ju ett dyrt hotell och kostar väl lika mycket för en natt som 3 nätter i NYC skulle kosta men jag tycker det var värt upplevelsen.
Check in är från 4pm och utcheck var 11am så det kan ju vara skönt att landa och gå direkt till hotellet.
Samtidigt skulle jag inte riskera att missa hela hotellvistelsen pga försenat eller inställt flyg så jag skulle boka hotellet sista natten.
Poolen är varm och det var riktigt trevligt att ligga och kolla på flygen (om man är intresserad av sånt), kostar dock 25-50$ oavsett om man bor där eller inte.
Cocktail 18$ och min favorit var Jet Fuel.
Riktigt god mat på hela stället och kanonservice överallt!
Hela upplevelsen var för min del en riktig häftig upplevelse och "tankeställare".
- Avlämningen med bil i all sin enkelhet, utan en massa regler, kameror och appar för att parkera.
- Stå under solari-board och lyssna på flappet från ankomster/avgångar och samtidigt reflektera över att man idag blir förbannad när pushnotisen i mobilen inte fungerar och man vill ha boarding% och en massa andra funktioner i SAS appen.
- Titta på alla fina kläder från en annan era och jag fick känslan av att det var en helt annan stolthet i yrket kabinpersonal.
- Formen på hela byggnaden som Eero skapade men tyvärr inte fick se då han dog året innan öppning. (kom ihåg att köpa med boken).
Vet inte om allt svammel var svar på din fråga - inser att jag blev lite nostalgisk och kan bara konstatera att jag är glad att vi ska tillbaka dit om några månader!