1. Yes, från början var det var väl de facto inte att kombinera två PNR, utan a) en gratis avbokning (LGW-BKK) (ringde in inom 24h), 2) en ombokning av ursprunglig utresa AMS-CGK till samma LGW-BKK och 3) ett tillägg av en feeder på hemresan BKK-CGK för att undvika double open jaw. Förstår att den inte var helt enkel att göra, men jag förklarade för agenten vad jag ville göra steg-för-steg.Som skrivet tidigare, går inte kombinera två separata bokningar. Skulle inte vänta 5 dagar om biljett inte kommit, snarare 5h
Vilket villkor refererar du till för feeders?
Står ju inte direkt att man kan mixa inom sin feeder, tolkar snarare som hela feedern bör vara i samma eller lägre. Du har väl snarare gjort en leg-for-leg? Men är ju bra om det funkar med.
- Vårt Customer Service-team kan hjälpa medlemmar med att lägga till anslutningsflyg (inklusive flygningar i en annan bokningsklass) på befintliga bonusbokningar hos partnerflygbolag om den ursprungliga bokningens pris inte ändras (inrikes eller bokning i samma geografiska zon) och om bokningen görs i samma eller en lägre bokningsklass jämfört med den ursprungliga bokningen.
2. Jag ringde varje veckodag 21-29 januari och pratade med dem i telefon innan de långa benen var biljetterade - borde gjort samma sak efter feeders, men min ork tröt och feeders kändes inte lika tidskritiskt, så lät det vara i fem dagar. En rimlig kundupplevelse är inte att behöva ringa varje dag för att säkerställa att de gör vad de sagt att de ska göra. Förhoppningsvis blir det bättre snart när agenterna lärt sig!
3. Det hon refererade till var att hon inte kunde boka en feeder i lägre klass än de långa benen. Hon uteslöt att boka alla feeders i ekonomi också, så var inte där skon klämde! Men du har rätt i att det är oklart om man får kombinera klasser i en feeder (i mitt fall gick det ju, så en datapunkt!)