Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Exakt, de ser platser men "får" inte boka. Amatörgissningen från mig är att kanske har de inte avtal klart eller ett avtal som SAS anser är för dyrt för att släppa på bokningar.

Hur gick det för de som lyckades boka Garuda F i början? Fick de behålla sina bokningar?
 
  • Gilla
Reactions: hco
Exakt, de ser platser men "får" inte boka. Amatörgissningen från mig är att kanske har de inte avtal klart eller ett avtal som SAS anser är för dyrt för att släppa på bokningar.

Hur gick det för de som lyckades boka Garuda F i början? Fick de behålla sina bokningar?
Garuda kommer ta bort första klass från Amsterdam. De kommer flyga Jakarta - Tokyo istället.
 
Exakt, de ser platser men "får" inte boka. Amatörgissningen från mig är att kanske har de inte avtal klart eller ett avtal som SAS anser är för dyrt för att släppa på bokningar.
Om jag får fortsätta med amatör gissningar så gissar jag på att det även kan vara en IT fråga. Den som har sett China Easterns hemsida och app kan gissa att dom inte har så smidiga APIer. Även om en bra agent kan boka platser som det ser ut idag så tror jag att SAS vill undvika en situation där folk ringer in och ber agenten leta.
 
Om jag får fortsätta med amatör gissningar så gissar jag på att det även kan vara en IT fråga. Den som har sett China Easterns hemsida och app kan gissa att dom inte har så smidiga APIer. Även om en bra agent kan boka platser som det ser ut idag så tror jag att SAS vill undvika en situation där folk ringer in och ber agenten leta.
Om de inte är så tekniskt lagda kanske de släpper samma platser till alla bolag. Någon kanske kan hitta någon annan skyteam partner att söka med som implementerat china eastern. Hör av er om någon hittar något och gjort någon korrelation. :D
 
Om de inte är så tekniskt lagda kanske de släpper samma platser till alla bolag. Någon kanske kan hitta någon annan skyteam partner att söka med som implementerat china eastern. Hör av er om någon hittar något och gjort någon korrelation. :D
Jag bokade MU F första veckan i september efter att ha sett tillgänglighet för Flying Blue. Blev avbokad när jag försökte göra ändringar senare.
 
Jag bokade MU F första veckan i september efter att ha sett tillgänglighet för Flying Blue. Blev avbokad när jag försökte göra ändringar senare.
Attans då, hade du inte en Garuda First bokning också? Hur gick det med den? Tyckte jag kände igen ditt namn sen du postade där de första dagarna i Skyteam.
 
Letar resa eurobonusresa CPH-Karibien (UVF, BGI) och hittar ekonomiresor via LHR. Skatten är i stort sett densamma om jag bokar utan anslutning till LHR (skiljer sig 100kr /person) och landar totalt på 3453kr/person respektive 3532kr/person. Är detta korrekt eller räknar SAS hemsida fel? Jag var av uppfattningen att flygskatterna ut från London var dyrare och att man slipper dem när man reser transfer via LHR.
 
Letar resa eurobonusresa CPH-Karibien (UVF, BGI) och hittar ekonomiresor via LHR. Skatten är i stort sett densamma om jag bokar utan anslutning till LHR (skiljer sig 100kr /person) och landar totalt på 3453kr/person respektive 3532kr/person. Är detta korrekt eller räknar SAS hemsida fel? Jag var av uppfattningen att flygskatterna ut från London var dyrare och att man slipper dem när man reser transfer via LHR.
Du åker på Air Passenger Duty (APD) om du startar din resa i UK. Startar du i CPH kommer du alltså undan den.

 
Du åker på Air Passenger Duty (APD) om du startar din resa i UK. Startar du i CPH kommer du alltså undan den.

Så långt är han nog med - frågan är varför det skiljer så lite i en bokning som utgår från CPH istället för LHR. Var ju en del spekulationer tidigare om att SAS avsåg lägga beslag på UK-skatterna när man la på en feeder, men trodde det hade avfärdats?
 
Toppen