Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Senator

Moderator
Jag har nästan blivit obsessed med att hitta en bättre route på hemvägen från Nya Zeeland, där vi i nuläget kör WLG-SYD-ICN-IST-MUC-ARN. Känns som att det går att hitta både en och två flighter som går snabbare där.

Jag har hittat DPS-IST-ARN som känns sjukt bra., men jag hittar zilch från SYD-DPS oavsett routing. Detta är alltså 17-18-19 januari.. via skyddandet hittar jag flyg mellan SYD-DPS för så lite som 1500:-… mycket att fundera över.. någon som har tips här?

Du måste väl upp till SIN eller BKK för att sen vända tillbaka till DPS. SingaporeAir är stängt för Business med EuroBonus och flyger Thai igen på BKK-DPS? Jag skulle dela upp segmenten, men vet inte om du kommer få backtracka SYD-BKK-DPS. Hur har du det med totala segment?
 

Linmet

Medlem
Jag sitter i precis nästan samma sits, flighten dit vart ombokad igår, verkar som det switchat dagar för dit och hemresa, samt ny tid för hemresa 15 min som du säger.

Fick ditresan cancellerad igår mellan IST-MRU, dock vart den ombokad direkt, så fick flighten samma tid dagen efter 01:50, så då hade det fått bli en hotellnatt i IST, Fine bara vi kommer iväg tänkte jag.

I helvete heller för då vart ju även hemresan avbokad idag mellan MRU-IST, och där blev det ingen ombokning direkt......

Pratade med SAS som sa att jag skulle avvakta och se om ombokning skulle ske automagiskt igen.
Men flighten samma dag som jag skulle ha åkt hem finns inte överhuvudtaget, utan det är dagen innan eller efter som gäller nu, de ser platser men inget som är bokningsbart.

Ringde och prata med Turkish, första snubben försökte först hjälpa mig, sen sa han bara att det är fel i systemet och la på, mycket märkligt agerande :(

Efter sövning av barn så ringde jag till Turkish igen, fick då hjälp av en tjej som ställde 100 kontrollfrågor, räckte tydligen inte med bara bokningsnummer, tillslut sa hon att det här måste du ta med din agency och att de inte kunde göra något på sin sida.
Sen sa hon att hon satte mig on hold på en av flighterna, vet inte vad det innebär, men hon sa att min agency skulle se det.
Blir till att ringa SAS imorgon igen och kolla läget :)

Bara att hålla utkik efter biljetter på United, SAS Star Award, awardhack och ringa SAS varje dag fram till påsk ;)

Det ska inte vara enkelt nuförtiden, resan är bokade med voucher som gått ut och poäng som gått ut. Bokat om den tre gånger......


Det var verkligen likt. Fick som ni först ena resan avbokad igår och sen andra idag. Hoppas det går vägen med "on hold". Jag fick svaret du fick med att kontakta min agency (sas) båda gångerna jag ringde.
Samma sits utgångna vouchers. Ombokat 3-4 ggr.

Har du fått någon kommunikation från SAS? Jag har endast fått avboknotiser från turkish... Fick du omboket till nya biljetter åt ena hållet nästan direkt?
 

wArpN_

Medlem
Det var verkligen likt. Fick som ni först ena resan avbokad igår och sen andra idag. Hoppas det går vägen med "on hold". Jag fick svaret du fick med att kontakta min agency (sas) båda gångerna jag ringde.
Samma sits utgångna vouchers. Ombokat 3-4 ggr.

Har du fått någon kommunikation från SAS? Jag har endast fått avboknotiser från turkish... Fick du omboket till nya biljetter åt ena hållet nästan direkt?

Näe inget från SAS, appen är inte uppdaterad, men på hemsidan är ditresan uppdaterad med nya flighten dit, samma flightnummer men en dag senare. Jag fick ett SMS från Turkish att den var "rescheduled", så den blev inte "cancellerad" även om den blev det indirekt.

SMS:t idag från Turkish så stod det "cancelled", men tycker att det borde kunna ha löst det på samma sätt och flyttat bak resan hem så hade man fått ta en hotellnatt i IST på resan hem också.
De verkar i alla fall ha bytt dagar till tis, tors och lör för direktflighter till och från IST och MRU, tidigare var det mån, ons och fre.

Dock är det nytt flightnummer på hemresan, kanske därför det inte blev någon "rescheduled", killgissar lite....



Håller tummarna att något dyker upp eller att SAS alternativt TK kan lösa det, annars får man tänka om.
 
Last edited:

wArpN_

Medlem
Ny ändring idag igen på flyget mellan ARN - IST, "rescheduled" i alla fall, ändrad med 5 min.....o_O
upload_2022-2-17_8-27-7.png

upload_2022-2-17_8-27-38.png
 

Philip G

Medlem
Du måste väl upp till SIN eller BKK för att sen vända tillbaka till DPS. SingaporeAir är stängt för Business med EuroBonus och flyger Thai igen på BKK-DPS? Jag skulle dela upp segmenten, men vet inte om du kommer få backtracka SYD-BKK-DPS. Hur har du det med totala segment?

Verkar vara ganska tomt med SYD-Asien överlag i januari när jag kikar (både till SIN och BKK) både i Eco och Business. Drömmen hade ju varit SYD-BKK och sedan eco BKK-DPS worst case, men jag hittar noll just nu.

EDIT: Hittar eco med mellanlandning HND med ANA, som bekant endast släpper 1 businessbiljett.
 

Linmet

Medlem
Näe inget från SAS, appen är inte uppdaterad, men på hemsidan är ditresan uppdaterad med nya flighten dit, samma flightnummer men en dag senare. Jag fick ett SMS från Turkish att den var "rescheduled", så den blev inte "cancellerad" även om den blev det indirekt.

SMS:t idag från Turkish så stod det "cancelled", men tycker att det borde kunna ha löst det på samma sätt och flyttat bak resan hem så hade man fått ta en hotellnatt i IST på resan hem också.
De verkar i alla fall ha bytt dagar till tis, tors och lör för direktflighter till och från IST och MRU, tidigare var det mån, ons och fre.

Dock är det nytt flightnummer på hemresan, kanske därför det inte blev någon "rescheduled", killgissar lite....



Håller tummarna att något dyker upp eller att SAS alternativt TK kan lösa det, annars får man tänka om.

ingen lycka med något?
 

Gus

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: LH, TAP, AC, SK
Kabinklass: C
Avreseort: CPH
Destination: SYD
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 137.500p (2 st Vouchers)
Skatter&avgifter (per person):2690kr
Antal resenärer: 3
När (avresans tidpunkt): 15 Dec 2022
Bokad: 15 feb 2022
Hur hittades tillgänglighet: SK online
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0 !


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Du har alltså bokat en resa i business till Sydney i december, för 3 personer? Snyggt jobbat! Jag önskar en resa för fyra personer, men när jag söker för 1 person så hittar jag ingenting förutom united ekonomi (och någon enstaka ANA ekonomi). Jag hade hört att air canada har släppt många platser i business till Sydney, men jag trodde det vara var tom oktober? Godkände bokningskontoret 10 leg, eller hur många flighter har du?
 

wArpN_

Medlem
ingen lycka med något?

Näe tyvärr, verkar helt kört om inte Turkish släpper några platser i Business. Ekonomi finns, men är inte ett alternativ ;)
Har ett par månader kvar, men har ingen större förhoppning. Platserna med Onhold verkar taget ur luften av Turkish, inget som SAS kände till, dock pratade jag inte med den vassaste kniven i lådan....

Blir till att hålla utkik själv och se om något dyker upp. Annars får jag skjuta på resan igen........

Hur har det gått för dig?
 

Linmet

Medlem
Näe tyvärr, verkar helt kört om inte Turkish släpper några platser i Business. Ekonomi finns, men är inte ett alternativ ;)
Har ett par månader kvar, men har ingen större förhoppning. Platserna med Onhold verkar taget ur luften av Turkish, inget som SAS kände till, dock pratade jag inte med den vassaste kniven i lådan....

Blir till att hålla utkik själv och se om något dyker upp. Annars får jag skjuta på resan igen........

Hur har det gått för dig?

För vår del löste det sig idag vid 5.e totalt samtalet till SAS. Agenten kunde boka in oss på samma datum som tidigare. Fast de nya flightnumrerna som gick 15 min tidigare. Kunde inte ändra resan ( I economy :( ) ned till istanbul men var tvungen att pga married segments boka oss MRU--> IST (9h väntetid) --> AMS --> ARN. Tridigare hade vi direkt med 2h väntetid till ARN. Ett rejält nedköp all in all men ändå nöjd med att vi har en fungerande resa igen.

Kan nu inte boka om igen då detta var på en utgången voucher. D.v.s. iaf inte fram till att turkish strular nästa gång...

Hoppas ni lyckas med. Säg till om du inte har awardfares och vill veta tillgänglighet några specifika datum.
 

Sullon

Medlem
Jag har en award business till Tokyo den 30 mars (onsdag). Passade nyss på att boka en ny award business till Tokyo den 29 april (fredag).

Såg då att Sas nu bara flyger fredag, hem söndag. Undrar när de avser att ställa in den första flighten?
 
Toppen