Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

squeezen

Medlem
Liten OBS! att både Swiss och Turkish har kört uppdateringar under veckan så kolla era bokningar.
Ja det må man säga, hemresa bangkok-zurich flyttad från 23:20 till 12:45 samma dag, tappar ju hela den dagen på plats. Kan lika väl åka hem natten innan då typ.

turkish på utresan var bättre 5 min senare avgång stuttgart-istanbul men samma ankomsttid.

denna gång har båda ändringar kommit in via sms och/eller mail.
 

FFlash

Medlem
Fråga här passar väl bättre än att starta ny tråd:

länge sen jag var diamond så ville fråga hur det funkar med dendär ”free booking fee benefit” för diamonds i praktiken? Man måste väl betala numera en avgift för staralliance bokningar iaf, så gäller denna no-fee bara SAS awards eller vad som helst eller hur? Tack för snälla svar :)

lite OT fråga sen: hur vad ”free beverages i Go” tolkningen, menas ”beverages” som FLERA DRYCK som typ jag kan beställa hela listan? :)
 

Senator

Moderator
Ja det må man säga, hemresa bangkok-zurich flyttad från 23:20 till 12:45 samma dag, tappar ju hela den dagen på plats. Kan lika väl åka hem natten innan då typ.

turkish på utresan var bättre 5 min senare avgång stuttgart-istanbul men samma ankomsttid.

denna gång har båda ändringar kommit in via sms och/eller mail.

Jag hade hoppas Swiss skulle ha kvar denna som nattflight. Man hinner inte hem till ARN samma dag, och det är alldeles för lång dagsresa för min smak så det blir Turkish för familjen så ser jag vad jag hittar på :)
 

squeezen

Medlem
Jag hade hoppas Swiss skulle ha kvar denna som nattflight. Man hinner inte hem till ARN samma dag, och det är alldeles för lång dagsresa för min smak så det blir Turkish för familjen så ser jag vad jag hittar på :)
Jag kan ta mig till CPH via en kort transfer i ZRH om allt klaffar (50 min byte), landar 22:10 men sen har jag nästan 2h i tåg hem, där blrjar ev problemen… men men det löser sig på nåt sätt.
Bokade hur som helst dagflighten hem en dag senare, kontra turkish.
Ankommer CPH 22:10 istället för 9:55 med nattflighten. Just denna resa blir men medresenärs första business så ville ha swiss då vi redan har turkish ut.

annars är onekligen nattflighten att föredra. Jag kan ev hitta något annar längre fram men vill nog ha swiss före thai tex.
 

Linmet

Medlem
Lagom irriterande. Turkish verkar ändrat tid 15 min på flighterna och avbokat våra 4 biljetter. De har också bytt flightnummer. SAS kan se biljetter på nya flighterna men inte boka dem... larvigt om vi tappar resan på detta.
Ringde även Turkish men de hänvisar ju bara till SAS. Pratat med 3 agenter där och de kan inget göra.

Exakt samma problem även på ditresan. 15 min tidändring o biljetterna rök...

Förslag på vad göra?

Se bilderna nedan för vad jag menar.
upload_2022-2-16_20-58-27.png


upload_2022-2-16_21-1-38.png


upload_2022-2-16_21-0-32.png
 

Attachments

  • upload_2022-2-16_20-59-13.png
    upload_2022-2-16_20-59-13.png
    12,5 KB · Visningar: 83

wArpN_

Medlem
Lagom irriterande. Turkish verkar ändrat tid 15 min på flighterna och avbokat våra 4 biljetter. De har också bytt flightnummer. SAS kan se biljetter på nya flighterna men inte boka dem... larvigt om vi tappar resan på detta.
Ringde även Turkish men de hänvisar ju bara till SAS. Pratat med 3 agenter där och de kan inget göra.

Exakt samma problem även på ditresan. 15 min tidändring o biljetterna rök...

Förslag på vad göra?

Se bilderna nedan för vad jag menar.
Visa bifogad bild 126343

Visa bifogad bild 126346

Visa bifogad bild 126345

Jag sitter i precis nästan samma sits, flighten dit vart ombokad igår, verkar som det switchat dagar för dit och hemresa, samt ny tid för hemresa 15 min som du säger.

Fick ditresan cancellerad igår mellan IST-MRU, dock vart den ombokad direkt, så fick flighten samma tid dagen efter 01:50, så då hade det fått bli en hotellnatt i IST, Fine bara vi kommer iväg tänkte jag.

I helvete heller för då vart ju även hemresan avbokad idag mellan MRU-IST, och där blev det ingen ombokning direkt......

Pratade med SAS som sa att jag skulle avvakta och se om ombokning skulle ske automagiskt igen.
Men flighten samma dag som jag skulle ha åkt hem finns inte överhuvudtaget, utan det är dagen innan eller efter som gäller nu, de ser platser men inget som är bokningsbart.

Ringde och prata med Turkish, första snubben försökte först hjälpa mig, sen sa han bara att det är fel i systemet och la på, mycket märkligt agerande :(

Efter sövning av barn så ringde jag till Turkish igen, fick då hjälp av en tjej som ställde 100 kontrollfrågor, räckte tydligen inte med bara bokningsnummer, tillslut sa hon att det här måste du ta med din agency och att de inte kunde göra något på sin sida.
Sen sa hon att hon satte mig on hold på en av flighterna, vet inte vad det innebär, men hon sa att min agency skulle se det.
Blir till att ringa SAS imorgon igen och kolla läget :)

Bara att hålla utkik efter biljetter på United, SAS Star Award, awardhack och ringa SAS varje dag fram till påsk ;)

Det ska inte vara enkelt nuförtiden, resan är bokade med voucher som gått ut och poäng som gått ut. Bokat om den tre gånger......
 

Philip G

Medlem
Jag har nästan blivit obsessed med att hitta en bättre route på hemvägen från Nya Zeeland, där vi i nuläget kör WLG-SYD-ICN-IST-MUC-ARN. Känns som att det går att hitta både en och två flighter som går snabbare där.

Jag har hittat DPS-IST-ARN som känns sjukt bra., men jag hittar zilch från SYD-DPS oavsett routing. Detta är alltså 17-18-19 januari.. via skyddandet hittar jag flyg mellan SYD-DPS för så lite som 1500:-… mycket att fundera över.. någon som har tips här?
 
Toppen