Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Henrik_B

Medlem
Dels behövs fler poäng bunkras upp innan returerna kan bokas. Dels är detta bokat såpass långt fram att det ännu inte finns några returer öppna på aktuell sträcka.

Returerna bokas troligen i vinter. Tycker det är rätt komplicerat att få ihop 4 F-Awards till Australien. Lyckligtvis fick jag hjälp av vår favoritagent Katarina!
 

DrKlas

Medlem
Klockren bokning måste jag säga, inte jättevanligt att det är så många platser lediga i First men det händer lite då och då under sommaren.
Ha så kul på resan

Tack! Det svåraste var faktiskt att hitta sista sträckan från Frankfurt eller München till Göteborg. New York till Tyskland fanns gott om platser flera dagar nästa vecka, men det var först när jag sökte hela vägen som jag hittade bra anslutningsflyg hem.
 

Tonton

Medlem
Jag har bokat följande flighter i Business Class med Eurobonuspoäng:

ARN-LHR (SAS)
LHR-JNB (South African)
JNB-MRU (South African

MRU-VIE (Austrian
VIE-CPH (Austrian)
CPH-ARN (SAS)

Jag lyckas enbart välja plats på SAS-flighterna. Har Ni några tips på hur jag kan välja plats på de andra flighterna?
Givetvis så har jag försökt att välja platserna på South Africans respektive Austrians hemsidor också.
 
Samma sak var för mig på min bokning där jag hade Air canada, även om jag fick bokningsnummret hos Ari canada kunde jag inte välja stol via deras sida och system.
Jag lyckades välja via den gamla sas sidan, dock kan den bugga ibland, min rad jag har valt har senare försvunnit hos sas men fins kvar och är bekräftad av Air canada.

Så prova att hitta bokningen på gamla sas sidan
Mina bokningar - SAS

Funkar inte det så får du väl kolla upp vilka stolar som är lediga och som du vill ha och prata med tallin
 

palmen

Moderator
Jag har bokat följande flighter i Business Class med Eurobonuspoäng:

ARN-LHR (SAS)
LHR-JNB (South African)
JNB-MRU (South African

MRU-VIE (Austrian
VIE-CPH (Austrian)
CPH-ARN (SAS)

Jag lyckas enbart välja plats på SAS-flighterna. Har Ni några tips på hur jag kan välja plats på de andra flighterna?
Givetvis så har jag försökt att välja platserna på South Africans respektive Austrians hemsidor också.
Kunde de inte hjälpa dig med detta när du bokade?
Alltid när jag pratat med dom har de kunnat seata mig också.
 

Tonton

Medlem
Kunde de inte hjälpa dig med detta när du bokade?
Alltid när jag pratat med dom har de kunnat seata mig också.

Jag frågade inte då, utan tänkte att jag kunde fixa det själv i efterhand när jag väl hade fått igenom bokningen och gjort research på vilka platser som är bäst. Det tog mig tre samtal under förmiddagen för att få igenom en routing, så jag var mest glad att fixa det :)

@Andreas Ekman, jag ska prova det direkt. Tack!
 
Jag frågade inte då, utan tänkte att jag kunde fixa det själv i efterhand när jag väl hade fått igenom bokningen och gjort research på vilka platser som är bäst. Det tog mig tre samtal under förmiddagen för att få igenom en routing, så jag var mest glad att fixa det :)

@Andreas Ekman, jag ska prova det direkt. Tack!
Återkom hur det gick, om det funka via gamla sas
 

Dr. Miles

Expert
Inlägg från: Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017 | Sida 47 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Positioneringsflyg till ex-SGN-dealen med Qatar Airways. Nu aterstar det att se om QR avbokar biljetterna...

Bonusprogram: BA Executive Club
Flygbolag: Cathay Pacific
Kabinklass: Business Class
Avreseort: HKG
Destination: SGN
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 8,000
Skatter&avgifter (per person): 935 HKD
Antal resenär: 1
När (avresans tidpunkt): Januari 2018
Bokad: Juli 2017


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Jag gissar att du har valt avios + cash då Business class award på denna sträcka kostar 15.000 avios.
 
Last edited:
Toppen