Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Kors i taket, ringde till Tallin idag och skulle kolla om det gick att ändra ett flyg på en bokning som förut varit helt låst för ändringar av någon anledning.
Nu var det inga problem, platserna som syntes kunde vi boka, så nu slipper vi 6 timmar i FRA :)
Hon var extremt behjälplig, innan vi gjorde ändringarna så räkna hon ut dom nya skatterna och berättade hur mycket vi skulle få tillbaka.
Så totalt får vi tillbaka 3882:- men får betala 35 000 extra eurobonus poäng.
Men efter som vi fick familjekonto nyligen så gör det inte så mycket.

Vet att vi var flera som hade bokningar som var "låsta" ett tag och inte kunde göra ändringar.
Kan vara värt att slå en plig och se om det äve har öppnat sig för er.

Flygbolag: Thai
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Phuket
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 82500
Skatter&avgifter (per person): 3320SEK
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): NOV/DEC 2019
Bokad: Jan 2019

Utmaningen att hitta 4 platser i C gjorde att jag tog första bästa :). Ett stort plus är direktflyget till och från Stockholm eftersom att vi reser med en då 3-åring och 6-åring. Men dyker det upp något spännande senare är jag inte främmande för en ombokning...

Frågade om samma rutt i fredags (men avresa i mars) och då var skatten 1230kr /pers. Lät dyrt med 3320kr?

Som hittat:
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2019 | Sida 5 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Vad skall jag säga om dessa trevliga och kompetenta människor i Tallinn. "Before I finalize this booking Mr. Senator, is there anything else you are thinking about for this booking"? Jag förklarade att jag tänkte bevaka CDG/LHR/FRA-BKK med Thai för att se om det dök upp First. "There is no need for that Sir, I have two seats FRA-BKK in First on the A380 on your date. Would you like for me to book those"?

Varför kan inte alla samtal till alla bolag vara som att ringa Tallinn? Killen igår var också lysande.

Som hittat:
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2019 | Sida 5 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Vad skall jag säga om dessa trevliga och kompetenta människor i Tallinn. "Before I finalize this booking Mr. Senator, is there anything else you are thinking about for this booking"? Jag förklarade att jag tänkte bevaka CDG/LHR/FRA-BKK med Thai för att se om det dök upp First. "There is no need for that Sir, I have two seats FRA-BKK in First on the A380 on your date. Would you like for me to book those"?

Varför kan inte alla samtal till alla bolag vara som att ringa Tallinn? Killen igår var också lysande.
+1 på den, hade liknande erfarenhet när jag bokade min höstresa i måndags. Hade dock Kristina vill jag minnas och hon är omtalad.

Toppen