Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Om någon hittar någon award-möjlighet att ta sig hem från Madrid till Arlanda 4 januari (ankommer dit 14:05 och MCT är hela 165 min) alternativt en helt annan väg hem från Lima (avgång från Lima 3 jan) så tar jag tacksamt emot förslag (kan även tänka mig förslag på resor hem från Madrid som innefattar övernattning någonstans i Europa).
Inte till Arlanda men 4 januari kan du åka till Istanbul med TK och 5 januari vidare till Billund i Danmark eller Warszawa.

Inte till Arlanda men 4 januari kan du åka till Istanbul med TK och 5 januari vidare till Billund i Danmark eller Warszawa.

Jo, den såg jag också, men eftersom man inte tar sig hela vägen och ändå måste boka en separat biljett från Warszawa eller Billund så var det mindre intressant. Hade det funnits awardplats på IST-ARN så hade jag kunnat tänka mig att tillbringa natten i loungen på IST då jag aldrig varit där förut.

Nyårsresa bokad med avgång 07:20 imorgon bitti :)

Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Swiss, Lufthansa, Ethiopian, Avianca, Turkish, Lot
Kabinklass: Business & First
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: Buenos Aires (EZE)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur
Antal poäng (per person): 97 500 (med 2-4-1 voucher)
Skatter&avgifter (per person): ca 2200kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): imorgon 27 December
Bokad: Idag 26 December

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Snyggt! Känns rätt maxad med FCL i zurich och first ground service i FRA.

Riktigt många bolag att få in också.

Ger mig inspiration att boka en vecka att dra iväg och sedan göra sjölva bokningen utifrån vad som finns dagen innan...
hur mycket är egenvalt och ”leg-for-leg” styrt vs vad toolet eller agenten föreslog?

• Gilla
Reactions: Gus
Snyggt! Känns rätt maxad med FCL i zurich och first ground service i FRA.

Riktigt många bolag att få in också.

Ger mig inspiration att boka en vecka att dra iväg och sedan göra sjölva bokningen utifrån vad som finns dagen innan...
hur mycket är egenvalt och ”leg-for-leg” styrt vs vad toolet eller agenten föreslog?

ARN-ZRH - SAS Plus
ZRH-FRA - SWISS Business (första gången i SWISS Business)
FRA-GRU - Lufthansa First
GRU-EZE - Ethiopian Business
EZE-BOG - Avianca Business (nytt bolag!)
BOG-PTY - Turkish Business (nytt bolag!)
PTY-IST - Turkish Business (nytt bolag!)
IST-WAW - LOT Business (nytt bolag!)
WAW-ARN - LOT Business (nytt bolag!)

12h i Sao Paulo (nytt land!)
3.5 dagar i Buenos Aires (nytt land!)
22h i Bogota (nytt land!)
11h i Istanbul (nytt land!)
22h i Warszawa (nytt land!)

6h i FCL Zürich (första gången)
5h i FCT Frankfurt (kärt återseende)

Ville ha F på hemresan, men fick inte ihop det. Då bestämde jag mig för att testa någonting nytt istället.

Allting är självvalt, ben för ben, och Tallinn bara konfirmerade allting. Väldigt maximerat för mig personligen.

Det var lätt att fixa utresan. Hemresan däremot var mycket svårare. Tuff konkurrens om dagarna efter nyår och jag är ruskigt sent ute

ARN-ZRH - SAS Plus

Ville ha F på hemresan, men fick inte ihop det. Då bestämde jag mig för att testa någonting nytt istället.

Allting är självvalt, ben för ben, och Tallinn bara konfirmerade allting. Väldigt maximerat för mig personligen.

Det var lätt att fixa utresan. Hemresan däremot var mycket svårare. Tuff konkurrens om dagarna efter nyår och jag är ruskigt sent ute

Vad snyggt, hoppas jag någon dag kan pussla ihop likadant :)
Lite synd bara för dig att du inte kommer att hinna göra mycket i Sao Paulo. Det kan i värsta fall bli 2 timmar i immigration, 3 timmar åka till stan, 3 timmar tillbaka och igen 2 timmer immigration, totalt 10 timmar bortslösad. Nåmen, i bästa fall är det bara 5 timmar :) hoppas

ARN-ZRH - SAS Plus

Hur fick du in 9 legs?
Tur du inte fick samma agent som jag som vägrade boka något som inte dök upp på en sökning från avreseort till destination.

Hur fick du in 9 legs?
Tur du inte fick samma agent som jag som vägrade boka något som inte dök upp på en sökning från avreseort till destination.

BOG-PTY-IST har samma flightnummer :)

Haha.. den agenten jag fick var grym. Nästan snabbare än vad jag är. När jag ville förklara något så avbröt han mig nästa och sa att han fattade exakt hur jag ville få till allt.

Flyger Krabi-Bangkok i C och sen Bangkok-Paris i F, dock två separata bokningar då den förstnämnda inte är för poäng. Hur är det med Gate service när vi ankommer till Bangkok? Ser dom att vi flyger vidare i F (4 timmar senare) eller måste jag försöka få personalen i check in i Krabi att lägga ihop bokningarna för detta? Tänkte att det kan va trevligt om dom möter oss vid ankomst i Bangkok och tar oss till first loungen, alternativ så hämtar vi ut väskorna och får se deras F check in... Någon som vet?

BOG-PTY-IST har samma flightnummer :)

Den var stilig. Tyvärr fanns det ingen tillgänglighet på den när jag vill åka (antar att du åker hem 2 jan?) - hade varit perfekt att åka LIM-BOG-IST-X-ARN istället för de LIM-CLO (7 timmars väntan)-MAD (övernattning)-LIS-ARN som jag nu har 3 jan (och inte tillbaka i Stockholm förrän 5 jan.

Toppen