Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Plus
Avreseort: ARN
Destination: Berlin TXL
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 12000 (Flypremium)
Skatter&avgifter (per person): 1236:-
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): 28/12 2018
Bokad: 27/12 2018

Tyvärr har kräksjukan snurrat hemma hos familjen Buffy i jul och i natt åkte min mor dit, mor och far skulle flugit hem till Berlin idag. Fick offra 12k poäng på en biljett till henne imorgon som den goda sonen jag är. (Är ju jul och smittan kom från oss)

Kom ihåg att du säkert har försäkring på både kort och hemförsäkring som täcker sådant. Så slipper du bränna poäng bla.

Fick tillbaka från både hem och kort när MiniBrandten blev kräksjuk inför en finlandsresa morgonen efter.

Kom ihåg att du säkert har försäkring på både kort och hemförsäkring som täcker sådant. Så slipper du bränna poäng bla.

Fick tillbaka från både hem och kort när MiniBrandten blev kräksjuk inför en finlandsresa morgonen efter.
Inte jag, mina föräldrar.
Vet dock inte vad de betalat med samt vad de har för försäkring i Tyskland samt att de flög med Easy Jet.
Kändes som en enkel lösning när det stod klart att min mor inte var flygduglig idag

]Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Plus
Destination: Berlin TXL
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 12000 (Flypremium)
Skatter&avgifter (per person): 1236:-
När (avresans tidpunkt): 28/12 2018
Bokad: 27/12 2018

Tyvärr har kräksjukan snurrat hemma hos familjen Buffy i jul och i natt åkte min mor dit, mor och far skulle flugit hem till Berlin idag. Fick offra 12k poäng på en biljett till henne imorgon som den goda sonen jag är. (Är ju jul och smittan kom från oss)

Det känns spontant som väldigt höga skatter och avgifter?

Jag ska boka en resa till Asien tur i business via SAS award portal för mig själv. Klickar på den voucher jag vill applicera, får upp flygen jag vill ha. Går vidare till betalning, beloppet är på 165 000 poäng men 50% kickar ej in... Är det en bugg eller ska det vara så? Kan jag boka detta lita på att det löser sig när jag ringer in imorgon?

Jag ska boka en resa till Asien tur i business via SAS award portal för mig själv. Klickar på den voucher jag vill applicera, får upp flygen jag vill ha. Går vidare till betalning, beloppet är på 165 000 poäng men 50% kickar ej in... Är det en bugg eller ska det vara så? Kan jag boka detta lita på att det löser sig när jag ringer in imorgon?

Jadå. Boka nu och applicera voucher över telefonen imorgon.

Flyger Krabi-Bangkok i C och sen Bangkok-Paris i F, dock två separata bokningar då den förstnämnda inte är för poäng. Hur är det med Gate service när vi ankommer till Bangkok? Ser dom att vi flyger vidare i F (4 timmar senare) eller måste jag försöka få personalen i check in i Krabi att lägga ihop bokningarna för detta? Tänkte att det kan va trevligt om dom möter oss vid ankomst i Bangkok och tar oss till first loungen, alternativ så hämtar vi ut väskorna och får se deras F check in... Någon som vet?

Jag var i samma sits för nåt år sedan när jag reste från Samui till Tokyo. USM - BKK var betald C biljett, och BKK - NRT var F med EB-poäng. Vid incheckning på USM slog dom ihop bokningarna och dom ringde personalen på BKK och berättade att en F-pax kommer anlända med planet. Fick precis samma service som att det var en genomgående biljett - i BKK blev jag hämtad i separat bil på apron och sedan körd med golfbil till F-loungen. Väskan checkades in hela vägen.

Jag var i samma sits för nåt år sedan när jag reste från Samui till Tokyo. USM - BKK var betald C biljett, och BKK - NRT var F med EB-poäng. Vid incheckning på USM slog dom ihop bokningarna och dom ringde personalen på BKK och berättade att en F-pax kommer anlända med planet. Fick precis samma service som att det var en genomgående biljett - i BKK blev jag hämtad i separat bil på apron och sedan körd med golfbil till F-loungen. Väskan checkades in hela vägen.

Tack för infon! Det uppskattas!!

Årets sista bokning blir nyårets första first!
Bra bokning!

Har sju timmars layover i Beijing. Hinner man in till stan en sväng?
Ja någon timme "i land" borde du få. Tåget in tar ca 30 minuter om jag minns rätt. Mest kritiskt är kanske passkontrollen in i landet. Men skulle du märka att det tar för lång tid är det bara att backa och spendera tiden i loungen.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SK+TG
Kabinklass: Plus + First
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & retur
Antal poäng (per person): 112 500
Skatter&avgifter (per person):1855
När (avresans tidpunkt): Juni 2019
Bokad: December 2018

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Flighter:
ARN-CDG - SAS - A320 - Plus
CDG-BKK - Thai Airways - A380 - First
BKK-CDG - Thai Airways - A380 First
CDG-ARN - SAS - A320 - Plus
Faast denna ligger väl fel, den tråden är för bokningar som är gjorda 2019 inte ska åka 2019.
Om det var resa 2019 skulle stor del av 2018 tråden stå i 2019 tråden.

Toppen