Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Besökte Paraden på Östermalm ikväll. Man kunde välja fritt (förrätt/efterrätt+varmrätt)från ordinarie meny eller välja en amex 3 rätters meny för två som vi tog. Burrata, råbiff och friterad kronärtskocka till förrätt. Varmrätt grillbricka med Entrecote, Pluma och Tonfisk tillsammans med en sallad, bea, vitlökssås och pommes. Till efterrätt var det en kaka med brynt smörglass. Mycket gott och trevlig service.

Besökte Chamberlain på Steam hotel i Västerås idag. Mycket god mat och dryck där vi fick välja fritt från menyn. Tyvärr bytte jag mobil härom veckan och hade missat att aktivera Amex-appen/kortet, så vi fick vackert bekosta kalaset ur egen ficka. :-(

mule.jpeg

Uppdaterad lista för Juli. Tillbaka till endast Göteborg, Malmö och Stockholm verkar det som.

Göteborg
Ilse
Levantine
Mucho Macho
Restaurant Atelier - Hotell Pigalle
Ristorante Bellora
Skanshof
Yaki Da

Malmö
Elsa
MJs
OCCO
Vessel

Stockholm
Arc Rooftop
Bistro Bino
Bockholmen
Griffins Steakhouse
Hornsgatan Kvarterskrog
Hotel Frantz
Hötorget Kvarterskrog
Il Tempo
Italienskan
Jacqueline's
Kasai
La Sirenetta
Luzette
Nybrogatan 38
Österlånggatan 17
Pas d'Art
Palmers - Ellery Beach House
Spanjorskan
Stockholm Fisk
Urban Deli Sveavägen

Uppdaterad lista för Juli. Tillbaka till endast Göteborg, Malmö och Stockholm verkar det som.

Göteborg
Ilse
Levantine
Mucho Macho
Restaurant Atelier - Hotell Pigalle
Ristorante Bellora
Skanshof
Yaki Da

Malmö
Elsa
MJs
OCCO
Vessel

Stockholm
Arc Rooftop
Bistro Bino
Bockholmen
Griffins Steakhouse
Hornsgatan Kvarterskrog
Hotel Frantz
Hötorget Kvarterskrog
Il Tempo
Italienskan
Jacqueline's
Kasai
La Sirenetta
Luzette
Nybrogatan 38
Österlånggatan 17
Pas d'Art
Palmers - Ellery Beach House
Spanjorskan
Stockholm Fisk
Urban Deli Sveavägen
Tråkigt att det endast fokuseras på de 3 stora, även om det är förståeligt med tanke på var de allra flesta kunderna befinner sig.

Är det någon som har någon favorit bland de som finns i Stockholm? Jag ser att NOI inte finns längre. Där var det helt klart godkänt!

har missat varije omgång senaste men hoppas kunna göra något denna gång. Vilka i Göteborg är solid och har öppet söndagar?

Har någon koll på om det finns planer för dining by AMEX att expandera till andra städer? Till exempel Luleå :p
Chattade med supporten om det men de duckade som bara frågan..

Gick igenom listan för Stockholm nu för att hitta en alternativ till Bockholmen. Ett tag verkade Pas D'Art möjligt. De svarar på alla omdömen på google, ett tecken att någon bryr sig i alla fall om vad kunderna tycker. Menyn kort och intressant utan några konstigheter med rätter som bör vara enkelt att genomföra med bra råvaror. Sedan tittade jag på vinlistan. Ouch!!!

George Bertrand Picpoul de Pinet. 895 kr. På bolaget 119 kr. 750% av inköpspriset. Nej. Jag besöker inte restauranger som sysslar med ocker.

Kan bli Luzette istället. Får bra betyg här och vinlistan är vettig. Där kan du hittar Villa Antinori för 650 kr. Bolaget 179 kr. 363% av inköpspriset kan jag köpa särskilt när vinet har fått ett par års lagring. Picpoul var också ett lite äldre årgång men det är nog mer sannolikt en nackdel än en fördel med ett friskt lätt vitt vin som Picpoul.

Man ser det även när det gäller exakt samma vin. Pol Roger Brut Reserve. 1150 kr på Luzette, 1595 kr på Pas d'Art. F*#k me sideways.

Toppen