Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Låter som det var helt ok... Trots allt. Fast man vill ju gärna ha mer än helt ok när man går på restaurang. Trist med separat AMEX meny. Återkommer med mina tankar efter att jag varit där!
Griffins har tillhört de restauranger jag gärna frekventerat vid Stockholmsbesök under hyggligt många år (utan Amexerbjudande, dvs full fare Revenue). Bra och pålitlig kvalitet och gott. Har dock inte varit där sedan nyårsbrunch 2021 så inga färska erfarenheter.

Låter som det var helt ok... Trots allt. Fast man vill ju gärna ha mer än helt ok när man går på restaurang. Trist med separat AMEX meny. Återkommer med mina tankar efter att jag varit där!
Ja, det ska vara bättre än ok. Särskilt när det går åt 3 timmar t/r och 400 kr för oss att åka in till Stockholm. Jag kom på efter den långa resan hem att jag kunde ha ätit på Dryck och Mat i Uppsala och det hade kostat ungefär 2 månadsavgifter för Platinum plus resekostnaderna. Och jag hade ätit och druckit 100 gånger bättre. Så Dinner för 2 är inget för mig. Jag är nästan alltid besviken på Priority Pass lounges. Pontus brukar jag bara få takeaway frukost för (Något liknande kan lätt köpas på flygplatsen i utlandet när jag lander för inte allt för mycket pengar). Försäkringen. Jag kan få något hyfsat bra med ett grattis kort som Circle K. Bilförsäkring för några hundra lappar från Norwegian kortet.

Lägg till att jag tror det bli betydligt färre resor för mig nästa år.

Så när min sista resa redan bokat med Platinum (Oktober) är avslutat kommer jag att säga upp kortet.

IMG_7219.jpeg
IMG_7220.jpeg
IMG_7222.jpeg
IMG_7223.jpeg
Skanshof, fritt val från meny bortsett från caviar och ostron.
Helt klart bästa i Göteborg hitintills.

Jag var på Il Tempo ikväll, mycket nöjd! Servicen var bra och vi var inte begränsade till vissa rätter. Blev en charkbricka för två personer till förrätt och cacio e pepe samt ryggbiffen.

Var dock med om något spännande när jag skulle skanna QR-koden. Jag var lite för snabb att göra det när vi väntade på att bli tilldelade ett bord. Stängde sen ner Experiences-appen och låste skärmen, och när jag sen skulle visa accesskortet stod det att förmånen redan hade utnyttjats, trots att kortet ska vara giltigt i 10 minuter. Det verkar alltså som att det räcker med att man lämnar appen när man har ett giltigt accesskort för att det ska bli ogiltigt. Jag förklarade situationen och det var inte mer med det, men värt att tänka på till nästa gång kanske.

Eller så är det en bugg som har smugit sig in i den senaste versionen …

Arc Rooftop tidigare i veckan.
Fin utsikt, men amex gäster får endast bord inomhus. Tyvärr separat kort meny.
God mat, men alldeles för små portioner och man kan inte säga att man blir mätt. Dyr öl också… 125 kr.

Tonfisken ok. Pork belly bun god. Tonkatsu inget speciellt.

Kan tyvärr inte riktigt rekommendera ett besök här.

IMG_3024.jpegIMG_3025.jpegIMG_3026.jpegIMG_3027.jpeg

Toppen