Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Sir Lemon

Medlem
Tråkigt att läsa ovanstående upplevelser. Jag kan glädjande nog berätta om motsatsen. Jag och sonen besökte igår Archies på Jay´z i Gbg.
proffisgt välkomnande av hovmästaren som bjöd in oss i matsalen med ett: välj vilket bord ni gillar bäst. Därefter kom vår servitris med menyer och frågade vad vi ville dricka samt om vi ville ha vanligt eller bubbelvatten. Diskret berättade hon att antingen var det för & varmrätt eller varmrätt och efterrätt. Vi tod det förstnämnda. Sonen valde Archie's Steak Tartar with capers, cornichons and horseradish, själv tog jag Shrimp cocktail with avocado cream, melon and chili. Bägge rätterna kom snabbt på bordet tillsammans med varsin varm bagel med vispat smör. Bägge förrätterna var klart rikliga med bra smaker och välkryddat.
Till huvudrätt ville sonen ha kött, han frågade om entrecoten var det bästa valet men servitrisen sa att hennes favorit var Grilled flank steak with cowboy butter roasted haricots verts and parmesan fries, ok sa sonen. Själv valde jag Seafood risotto with scampi creole and green asparagus. Även dessa rätter kom till bordet utan någon större väntan. Precis som förrätten var det rejält med mat, mina räkor var stora, riklig och krämig risotto. Sonens enda kommentar var att parmesan fries var väl salta och att ingen fråga om köttets stekgrad. Men allt var riktigt gott. Servisen var allert och kollade att det smakade gott. efterår blev det varsinn kaffe. Vi kände ingen stress utan när vi druckit upp frågade jag efter notan och lämnade mätta och belåtna. Supernöjd med vad som levererades.
Har samma erfarenhet från Jacyz. Ska försöka få till dem eller The Grill innan månaden är över. :)
 

henrik l

Medlem
Brände av mitt erbjudande på Luzette, inkvarterat i Centralen. Enda anledningen var att det var kortast gångavstånd från mitt hotell i Gamla stan. Gott om plats, fanns ett större sällskap med typ 10 pers + några strögäster. Upplystes om att det var pristillägg på vissa rätter. Men jag hade redan tänkt på grillad bläckfisk till förrätt och gäddqueneller som huvudrätt, inga tillägg. Ok portioner, jag gick därifrån mätt och belåten, smakade bra och service ok.
 

Sir Lemon

Medlem
Brände av mitt erbjudande på Luzette, inkvarterat i Centralen. Enda anledningen var att det var kortast gångavstånd från mitt hotell i Gamla stan. Gott om plats, fanns ett större sällskap med typ 10 pers + några strögäster. Upplystes om att det var pristillägg på vissa rätter. Men jag hade redan tänkt på grillad bläckfisk till förrätt och gäddqueneller som huvudrätt, inga tillägg. Ok portioner, jag gick därifrån mätt och belåten, smakade bra och service ok.
Tack för datapunkt :)
 

micsjo

Medlem
Har fortfarande inte lyckats boka in en enda dinner for two. Har däremot varit på restaurang ungefär motsvarande 30 årsavgifter på kortet med gäster.
Och då bor jag ändå i tjockhult. Löjligt svårt att få till. Kan vara den mest menlösa fringisen jag har sett.
 
Har fortfarande inte lyckats boka in en enda dinner for two. Har däremot varit på restaurang ungefär motsvarande 30 årsavgifter på kortet med gäster.
Och då bor jag ändå i tjockhult. Löjligt svårt att få till. Kan vara den mest menlösa fringisen jag har sett.
Har utnyttjat de flesta tillfällen som funnits, men denna gång kommer den att brinna inne. Väldigt svårt att få en tid på någon av de bättre restaurangerna.
 
Datapunkt:

Denna runda spenderas på Steam Hotels Chamberlin Grill i Västerås. Maten var god i vanlig ordning då jag ätit där förut också. Märkte ingen skillnad i service och om att de skulle behandla oss annorlunda. Däremot, kanske kanske, så var portionerna aningen mindre? Men inget jag kan säga med säkerhet.

Allt som allt var det ett trevligt besök.
 
Som nybliven platinumkortinnrhavare besökte jag med mrs GunnR rest KB. Med viss oro måste medges efter att jag följt den här trådenMen maten (sill, gös, toast Skagen samt lax) smakade utmärkt och portionerna samt service var toppen. Vi lämnade mätta och nöjda.
Det är nog vi som haft kortet ganska länge som mest klagar på alla försämringar som skett under årens lopp. Första omgången med dining by AMEX var kanon, och utan undantag (förutom caviar).
 

GunnR

Medlem
Det är nog vi som haft kortet ganska länge som mest klagar på alla försämringar som skett under årens lopp. Första omgången med dining by AMEX var kanon, och utan undantag (förutom caviar).
Ja så är det nog. Nu skall vi testa Pontus på Arlanda i helgen. Blir spännande att se vad det ger för upplevelse. Kör en enkel MR tor Oslo. Även hyfsat ny poängjägare och så blir man snabbt skadad av alla inlägg och tips som finns här på Businessclass. Tänker ofta på han som nyligen skrev om första resan i finklass. Där var vi 2018 bortsett från några resor för länge sen
 
Toppen