Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

cbroxe

Medlem
Håller med föregående talare angående Waipo. Mycket bra mottagande och överlag mycket bra mat. Tog vinpaketet för 550 kr och det var prisvärt. Maten över förväntan. Bifogar några bilder från 5-rättersmenyn.
 

Attachments

  • IMG_1571.jpeg
    IMG_1571.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 71
  • IMG_1570.jpeg
    IMG_1570.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 66
  • IMG_1569.jpeg
    IMG_1569.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 62
  • IMG_1568.jpeg
    IMG_1568.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 73

Dawes

Medlem
Någon annan som upplever att servitörer pratar om oss som AMEX "besökare"... känns som personalen skickar beställningen till köket och skriver "amex" på med whatever detta innebär. AMEX besökare får inte bästa platser, gissar "nästan" samma portioner som icke-amex besökare ?

Härromdagen fick mina barn måltid med 4st köttbullar ! För min del senaste besök har varit mindre portioner än vanligt, sämre servis och arligt talat, jag hatar när de pratar om oss som AMEX kunder eftersom alla vet att vi äter "gratis".
Jag håller med.
Besökte Prinsen förra året, eller året innan (minns inte), knepig upplevelse. Det var skyltat med "Amex" på små bord längst ena väggen, det var så trångt att de fick lyfta ut bordet så att den ena kunde "krypa in" och sätta sig ner. Maten var det inget fel på men besöket gav verkligen en känsla av att man var en udda fågel och "uthängd" i restaurangen. Det blir aldrig mer ett besök där.

Detta är en av anledningarna till att jag starkt föredrar kreditering av ett visst belopp under året, det fungerar så otroligt mycket bättre. Med lite tur (och utan att ha kollat fakta) så är detta sista året med förmånen som det ursprungligen kommunicerades ut, sedan kan det ju såklart förlängas. Ser personligen fram emot något som kan ersätta "dinner for two" per omgående.

Ser positiva recensioner här av besök på olika restauranger, vilket är bra och roligt såklart! Tänker själv att det är lite utgångsläget, att restaurangen gör bra ifrån sig för sina gäster, det ska ju inte vara dessa besök som "sticker ut"
 
Detta är en av anledningarna till att jag starkt föredrar kreditering av ett visst belopp under året, det fungerar så otroligt mycket bättre. Med lite tur (och utan att ha kollat fakta) så är detta sista året med förmånen som det ursprungligen kommunicerades ut, sedan kan det ju såklart förlängas. Ser personligen fram emot något som kan ersätta "dinner for two" per omgående.
Nu tillhör jag iofs de som uppskattar dinner for two, det passar generellt sett bra för mig, jag bor på rätt ställe osv. (och så har jag nog haft lite tur med vilka restauranger jag besökt).

Men jag håller med om att 6 gånger per år är för mycket. Det blir nästan lite stressigt att boka in något varje gång och inte känna att man "går miste om något". Om erbjudandet ersätts, helt eller delvist, med något annat skulle jag se det som en positiv utveckling.

Jag ser dock många tala starkt för den typ av fria kreditering som vi hade under pandemin, och jag tror personligen inte vi kan förvänta oss något sådant. Att man får en hög pengar som man kan nyttja till precis vad man vill på ett mycket stort antal olika restauranger (eller matvarubutiker) runtom i världen är ju i princip samma sak som en (väsentlig) sänkning av avgiften, rena pengar ut för Amex. Under pandemin, när många säkert annars hade sagt upp sina mer eller mindre oanvända kort, så var det rimligt just som ett direkt alternativ till att kraftigt rabattera avgiften ett par år, men i normalläget tror jag inte vi ska vänta oss något sådant. (Sen vet jag att det finns utländska Amex som har liknande program, så inget är omöjligt här i livet...)
 

Dawes

Medlem
Nu tillhör jag iofs de som uppskattar dinner for two, det passar generellt sett bra för mig, jag bor på rätt ställe osv. (och så har jag nog haft lite tur med vilka restauranger jag besökt).

Men jag håller med om att 6 gånger per år är för mycket. Det blir nästan lite stressigt att boka in något varje gång och inte känna att man "går miste om något". Om erbjudandet ersätts, helt eller delvist, med något annat skulle jag se det som en positiv utveckling.

Jag ser dock många tala starkt för den typ av fria kreditering som vi hade under pandemin, och jag tror personligen inte vi kan förvänta oss något sådant. Att man får en hög pengar som man kan nyttja till precis vad man vill på ett mycket stort antal olika restauranger (eller matvarubutiker) runtom i världen är ju i princip samma sak som en (väsentlig) sänkning av avgiften, rena pengar ut för Amex. Under pandemin, när många säkert annars hade sagt upp sina mer eller mindre oanvända kort, så var det rimligt just som ett direkt alternativ till att kraftigt rabattera avgiften ett par år, men i normalläget tror jag inte vi ska vänta oss något sådant. (Sen vet jag att det finns utländska Amex som har liknande program, så inget är omöjligt här i livet...)
Ja en allmän kreditering inom vissa områden (hotell, flyg, osv) som verkar finnas i andra länder hade varit det allra bästa!

Här tänker jag mer på de 2000kr x2 på förutvalda restauranger som fanns så sent som föregående år. Då är du inte styrd av en meny alls utan kan sitta och sörpla på en drink lika gärna, Restaurangen vet heller inte om att du är en Amex kund förrän notan ska betalas.
För mig som icke storstadsbo passar detta perfekt då det inte heller spelar någon roll vilken dag det är
 

djmanosv

Medlem
Tack för alla kommentarer, jag trodde att det var bara jag som var lite irriterad men det verkar flera har liknade upplevelse.

Om någon kan gissa vad är meningen med "Det är en amex beställning" till köket ? kanske personalen noterar beställningar som vidares skickas till Amex för verifiering ?
 
Tack för alla kommentarer, jag trodde att det var bara jag som var lite irriterad men det verkar flera har liknade upplevelse.

Om någon kan gissa vad är meningen med "Det är en amex beställning" till köket ? kanske personalen noterar beställningar som vidares skickas till Amex för verifiering ?
Enda anledningen till att köket behöver veta om det gäller Amex eller inte är ju när rätterna ska göras annorlunda mot de ordinarie. Som den dessert jag nämnde tidigare som var hälften så stor.
 

NotRyan

Medlem
Tack för alla kommentarer, jag trodde att det var bara jag som var lite irriterad men det verkar flera har liknade upplevelse.

Om någon kan gissa vad är meningen med "Det är en amex beställning" till köket ? kanske personalen noterar beställningar som vidares skickas till Amex för verifiering ?

Enda anledningen till att köket behöver veta om det gäller Amex eller inte är ju när rätterna ska göras annorlunda mot de ordinarie. Som den dessert jag nämnde tidigare som var hälften så stor.
Den enda verifiering som behöver göras är när vi scannat QR-koden och de ser i appen att det är OK, som nämnts behöver inte köket veta det alls. Jag tycker att det här oskicket skall rapporteras till Amex, så att Amex vet inför nästa period vart de inte skall skicka sina kunder.

Nog för att restaurangen och Amex troligen delar på kostnaden för maten på något sätt, men det tillkommer ju ofta extraförsäljning i form av dryckjom och kanske någon dessert om kunden valt starter och huvudrätt.
 

Dawes

Medlem
Tack för alla kommentarer, jag trodde att det var bara jag som var lite irriterad men det verkar flera har liknade upplevelse.

Om någon kan gissa vad är meningen med "Det är en amex beställning" till köket ? kanske personalen noterar beställningar som vidares skickas till Amex för verifiering ?
Här i stan är restaurangchansen ganska omfattande, funkar som så att du får 2 till priset av 1. Det är lite samma där, man får mindre än om man betalat för två. Tror man får vara beredd på att restaurangerna skär där de kan.
Som sagt, låt mig årligen få kreditera 4k mixat in- och utrikes på utvalda restauranger istället!
 

Sir Lemon

Medlem
Här i stan är restaurangchansen ganska omfattande, funkar som så att du får 2 till priset av 1. Det är lite samma där, man får mindre än om man betalat för två. Tror man får vara beredd på att restaurangerna skär där de kan.
Som sagt, låt mig årligen få kreditera 4k mixat in- och utrikes på utvalda restauranger istället!
Restaurangchansen i Jönköping är utmärkt och har inte ngn ”mindre portion”-princip.
 
Toppen