igelkotten
Medlem
På pappret ja, men jag har bott där ett antal gånger och skulle ge hotellet en svag 7/10 generellt.Service: Är det här ett lyxhotell?
På pappret ja, men jag har bott där ett antal gånger och skulle ge hotellet en svag 7/10 generellt.Service: Är det här ett lyxhotell?
När jag ifrågasatt om det var ett lyxhotell eller inte tänkte jag på vad hotellet kostar att bo i, att det finns i AMEX The Hotel Collection, och att Nobis själv marknadsför hotellet som lyx.Skulle nog personligen inte likställa 5* hotell med "lyxhotell". 5* klassningen är mera runt 24 timmars reception, 16 timmars concierge, fine dining restaurant med separat bar, tvätt/stryk/kemtvätt/skoputsning, separat personalhiss, barnpassning, pre-checkin, badrockar i rummet, etc. Säger egentligen ingenting om hur servicen eller maten på restaurangen är utan det är mycket mera "mätbara" kriterier. Tyvärr kanske, men så är det.
Finns en del info på https://www.fivestaralliance.com/article/what-5-star-hotel om man är intresserad.
Absolut, var mer en generell reflektion runt * klassningen av hotell, och hur den inte ger någon vidare vägledning om hur bra hotellet egentligen är, tyvärr. Så det är ju bra att du delar med dig av din upplevelse så jag (och andra) kan undvika det hotellet i framtidenNär jag ifrågasatt om det var ett lyxhotell eller inte tänkte jag på vad hotellet kostar att bo i, att det finns i AMEX The Hotel Collection, och att Nobis själv marknadsför hotellet som lyx.
Upptäck förfinad elegans på Nobis Hotel, där lyx möter komfort i varje noggrant designad svit och rum. Njut av utsökta interiörer och skräddarsydda bekvämligheter, skapade för den kräsna resenären. Varje rum är en tillflyktsort av sofistikering och erbjuder en lugn oas i stadens hjärta. Upplev oöverträffad lyx—välkommen till din exklusiva tillflyktsort.
Jag hade ingen aning om det var 1, 2, 3, 4 eller 5 stjärnig och tänkte inte ens på det eftersom det som du säger beroende på vilka tjänster erbjuds, inte kvalitén på dessa. Och när kvalitén på service i restaurangen är så dålig en helg då hotellet är troligen rätt fullbokad och bör har sina bästa anställda på plats misstänker jag att kvalitén är rätt så dåligt generellt i hotellet.
Tycker inte om sånt heller. Snarare skulle de behandla oss bättre.Någon annan som upplever att servitörer pratar om oss som AMEX "besökare"... känns som personalen skickar beställningen till köket och skriver "amex" på med whatever detta innebär. AMEX besökare får inte bästa platser, gissar "nästan" samma portioner som icke-amex besökare ?
Härromdagen fick mina barn måltid med 4st köttbullar ! För min del senaste besök har varit mindre portioner än vanligt, sämre servis och arligt talat, jag hatar när de pratar om oss som AMEX kunder eftersom alla vet att vi äter "gratis".
Har samma upplevelse. Man blir oftast placerad i grupp och portionerna är ibland mindre. Extra tydligt var det en gång när vi köpte till extra dessert och då fick Amex-varianten men betalade för en ordinarie. Kunde inte begripa varför en gäst som åt samma dessert våningen under fick en dubbelt så stor. När vi gick hörde vi servisens beställningar till köket ungefär som "tre dessert varav en Amex". Detta fenomen är lite konstigt för de gör ju ingen bra reklam som resulterar i fler besök. Dessutom dyker det upp sådana här inlägg på sociala medier och forum.Någon annan som upplever att servitörer pratar om oss som AMEX "besökare"... känns som personalen skickar beställningen till köket och skriver "amex" på med whatever detta innebär. AMEX besökare får inte bästa platser, gissar "nästan" samma portioner som icke-amex besökare ?
Härromdagen fick mina barn måltid med 4st köttbullar ! För min del senaste besök har varit mindre portioner än vanligt, sämre servis och arligt talat, jag hatar när de pratar om oss som AMEX kunder eftersom alla vet att vi äter "gratis".
Det här borde kommenteras på Amex Instagram där de gör reklam...Har samma upplevelse. Man blir oftast placerad i grupp och portionerna är ibland mindre. Extra tydligt var det en gång när vi köpte till extra dessert och då fick Amex-varianten men betalade för en ordinarie. Kunde inte begripa varför en gäst som åt samma dessert våningen under fick en dubbelt så stor. När vi gick hörde vi servisens beställningar till köket ungefär som "tre dessert varav en Amex". Detta fenomen är lite konstigt för de gör ju ingen bra reklam som resulterar i fler besök. Dessutom dyker det upp sådana här inlägg på sociala medier och forum.![]()
Vilken restaurang?Har samma upplevelse. Man blir oftast placerad i grupp och portionerna är ibland mindre. Extra tydligt var det en gång när vi köpte till extra dessert och då fick Amex-varianten men betalade för en ordinarie. Kunde inte begripa varför en gäst som åt samma dessert våningen under fick en dubbelt så stor. När vi gick hörde vi servisens beställningar till köket ungefär som "tre dessert varav en Amex". Detta fenomen är lite konstigt för de gör ju ingen bra reklam som resulterar i fler besök. Dessutom dyker det upp sådana här inlägg på sociala medier och forum.![]()