Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Testade Noi förra helgen. Kändes ett halvt snäpp exklusivare än övriga vi besökt (Il Tempo, Paraden, Bockholmen m fl) med bl a tvål/handkräm från Byredo i pumpflaska på WC.

Vi valde Pata Negra och rödräkor till förrätt och torsk samt hängmörade biffen till varmrätt med klyftpotatis som tillbehör. Jag slog dessutom till på citronmarängpaj som dessert. Kunde konstatera att verkligheten och webbsidans menyer skilde sig något avseende innehåll och pris men inget alarmerande.

Jag är nog så långt ifrån "foodie" man kan komma så intressant när andra testat också. Jag tyckte iaf att förrätterna var bra liksom torsken (fick smakprov av makans rätter) och desserten fantastisk. Biffen bestod av ungefär en tredjedel fett så där blev jag lite besviken men kanske är vanligt, det ätbara var gott liksom såserna. Fem klyftpotatisbitar kändes dock lite snålt så den rätten hade jag blivit besviken om jag betalat "själv"

Betalade med Elite-kortet och inget oönskat har hänt, när notan kom står för- och varmrätterna med belopp 0 så kändes riskfritt.

20240106_184939.jpg

20240106_192540.jpg

20240106_195725.jpg

Nu är ju inte det här Lassie-tråden så.. Hade iaf varit roligare om besöket varit 22/12, Dan-före-Dan.;)

Jag har bokat Noi för ikväll men ser att min registrering på experience appen fortfarande står som "Registration Pending". Jag kan allstå inte få upp någon QR kod att checka in med. Den har ju tidigare omgångar inte behövts, bara varit att registrera sitt kort med en 1kr transaktion. Hur ser det ut nu, har ni som använt dining förmånen under denna omgång behövt QR koden?

Jag har bokat Noi för ikväll men ser att min registrering på experience appen fortfarande står som "Registration Pending". Jag kan allstå inte få upp någon QR kod att checka in med. Den har ju tidigare omgångar inte behövts, bara varit att registrera sitt kort med en 1kr transaktion. Hur ser det ut nu, har ni som använt dining förmånen under denna omgång behövt QR koden?
Minns inte vad det stod i appen men vid ankomst har restaurangen en QR-kod som man scannar i appen och sedan visar appen för hovmästaren. Har du fått bekräftelse- och påminnelsemail för bokningen bör allt vara OK.

Ja, det är QR koden som scannats istället för 1kr debitering på kortet.

Minns inte vad det stod i appen men vid ankomst har restaurangen en QR-kod som man scannar i appen och sedan visar appen för hovmästaren. Har du fått bekräftelse- och påminnelsemail för bokningen bör allt vara OK.
Okej då är jag med, det är den sidan i appen jag inte kommer åt för registreringen står som ”pending”

Tack, då blir det till att boka av. Amex kundtjänsten kunde inte svara på varför registreringen inte gått igenom och kunde heller inget göra.

Jag har haft problemet två gånger (ny telefon) och båda gångerna har det varit kundtjänst via chatten som löst det åt mig. Skrev lite om det i Pontustråden för ett tag sen.

Toppen