Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Besök på Hasselbacken idag. Blev ett självklart val till förrätt och sen ryggbiff för mig och röding för sällskapet.

Allt mycket gott, och väldigt fin interiör på ett ställe i Stockholm. Oklart om jag kommer tillbaka, men skulle inte tveka en sekund om tillfället erbjuder ett besök.

Visa bifogad bild 175893
Visa bifogad bild 175894
Visa bifogad bild 175895
Var på Hasselbacken häromdagen och är positivt överraskad.
Maten var bra, till och med mycket bra moules frites, och portionerna väl tilltagna. Även personalen var väldigt trevliga.
Barnmeny fanns att tillgå och rimliga priser på dryck. Kan absolut tänka mig att komma tillbaka. Så det där 2,8 på Google ger jag inte mycket för…

Var när att det inte hanns med men lyckades klämma in Hasselbacken nu sista helgen.

Var där för något år sedan när de var med. Det var dock på vintern, satt ute nu en fin sommardag. Rekommenderas helt klart!

Bra skagenförrätt, och god ryggbiff men den var mer medium än medium rare. God röding för ms. Lite osynk med dricka osv och mycket väntan så lite halvdålig service men det känns normalt nuförtiden.

Bokning har öppnat för september. Lyckades faktiskt boka Draken i Göteborg.
Hela listan finns nedan för de som inte orkar gå genom appen.

Jag har nu uppdaterat Diningkollen.se för septembers AMEX Dining-runda!

Nu finns alla restauranger som ingår i september-rundan uppdaterade tillsammans med sina omdömen från Google och Tripadvisor. Inför denna runda så har jag uppdaterat så man kan göra bokningen direkt från webben så man inte behöver leta upp restaurangen i appen.

Jag har nu uppdaterat Diningkollen.se för septembers AMEX Dining-runda!

Nu finns alla restauranger som ingår i september-rundan uppdaterade tillsammans med sina omdömen från Google och Tripadvisor. Inför denna runda så har jag uppdaterat så man kan göra bokningen direkt från webben så man inte behöver leta upp restaurangen i appen.
Kul grej! Jag hade problem att skapa kontot. Jag får länken till att verifiera mitt konto. Men händer inget när jag klickar på länken.
Detta är alltså efter jag klickat på länken i mailet..

1788105507261.png

Lilla Åstols Rökeri, Feskekörka. Passade på första dagen eftersom jag befann mig i Göteborg. Bjöd med en fd kollega för tredje eller fjärde gången och han tackar aldrig nej om han är i stan. Vi statade med en Cava, blev övertalade att ta några ostron, alltid gott. Pilgrimsmussla till förrätt och pocherad rödtunga till huvudrätt. Gott om plats, max tre fyra bord upptagna. Betjäningen avslappnad och verkade ha koll. Är ingen fine dining nörd, men det smakade mycket bra.
Förrätt.jpg
Huvudrätt.jpg

Vi hängde på låset och åt på Villa Godthem redan första dagen 1 september.

Lite lurigt att det inte står att vissa rätter är mot tillägg vid bokningstillfället. Där står det bara att det inte gäller på två av rätterna. Nu är det ju bättre så klart att man kan välja allt men mot tillägg men det borde ju framgå redan vid bokningstillfället kan jag tycka.

Information vid bokning (rätterna som enligt informationen inte ingår finns inte på menyn...):
1788540063637.png

Trevlig service och trevlig miljö och lokal. Dock stendött en ganska tidig tisdag i september.

Maten var inte något som direkt stack ut dock. Skagentoasten var lite av enklaste snitt. Kantarelltoasten var god och krämig. Gösen som gick att få mot tillägg på 100 kronor (ord pris 425 kronor) var god och med god potatis till. Även rengbågsplankan krävde ett tillägg på 100 kronor (ordinare pris 405) och smakade bra men var inget som stack ut. Bäst var nog lammracksen (ordinarie pris 415 kronor) som av någon anledning inte krävde något tillägg.

Vi brukar alltid välja någon efterrätt men det var inte direkt något som lockade på menyn denna gång så vi stod över.

Attachments

• skagen.jpg
    skagen.jpg
    518,8 KB · Visningar: 40
  • kantarell.jpg
    kantarell.jpg
    361,3 KB · Visningar: 40
  • regnbåge.jpg
    regnbåge.jpg
    612,9 KB · Visningar: 43
  • lammracks.jpg
    lammracks.jpg