Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

De verkar köra lite slumpvis alt dynamisk exkludering: Förra perioden när vi var där så var lammracks exkluderade, regnbågsplankan ingick. ☺️
Haha. Konstigt. Oavsett vore det ju inte så dumt om de skrev ut det på bokningssidan. "Vi väljer ut ett antal rätter som går att få mot tillägg beroende på tillgång och efterfrågan". :p

Vi hängde på låset och åt på Villa Godthem redan första dagen 1 september.

Lite lurigt att det inte står att vissa rätter är mot tillägg vid bokningstillfället. Där står det bara att det inte gäller på två av rätterna. Nu är det ju bättre så klart att man kan välja allt men mot tillägg men det borde ju framgå redan vid bokningstillfället kan jag tycka.

Ja, det där är riktigt illa. Jag kollar alltid menyn innan och baserar val av restaurang på vad som finns och inkluderas och skulle känna mig väldigt lurad om jag kom dit och min gratis middag inte alls var gratis. (Jag vet att många här glatt lägger till andra rätter och diverse dryck och betalar mer för sin gratismiddag än vad jag gör för de flesta betalda middagar jag äter, men jag är en enkel man och är inte intresserad av att betala en massa pengar för min "gratismiddag").

För övrigt väldigt trist att de haft med Villa Godthem som middagsalternativ de senaste två omgångarna. I våras fanns de med som afternoon tea och det var väldigt bra.

Får ni med AMEX-kort utnyttja "Dining by Amex" i andra länder (typ Finland)? Beökte Lucy in the Sky i Esbo i helgen som verkade vara en av de finska restuarangerna för "Dining by Amex". Om så kan jag rekommendera ett besök.

Det kan jag förvisso i alla fall då det var riktigt bra mat och enastående utsikt och stället ligger på 20 våningen med frit utsikt åt många håll. Området i övrigt kanske inte var så kul (mest kontorshus och dött på en lördag) men tunnelbanan går utanför dörren och tar 10 minuter in till Järnvägstorget.

Får ni med AMEX-kort utnyttja "Dining by Amex" i andra länder (typ Finland)? Beökte Lucy in the Sky i Esbo i helgen som verkade vara en av de finska restuarangerna för "Dining by Amex". Om så kan jag rekommendera ett besök.

Det kan jag förvisso i alla fall då det var riktigt bra mat och enastående utsikt och stället ligger på 20 våningen med frit utsikt åt många håll. Området i övrigt kanske inte var så kul (mest kontorshus och dött på en lördag) men tunnelbanan går utanför dörren och tar 10 minuter in till Järnvägstorget.
Tror inte förmånen gäller utanför Sverige.

Någon vet hur restaurangen bör/brukar göra om man är 4 person med endast 1 Amex Platinum. Är det de 2 dyraste förrätt/varmrätter som tas bort från notan, eller de 2 billigaste?

Någon vet hur restaurangen bör/brukar göra om man är 4 person med endast 1 Amex Platinum. Är det de 2 dyraste förrätt/varmrätter som tas bort från notan, eller de 2 billigaste?
Tror det brukar vara att 2st får Amex meny och dom andra får vanlig meny betala vanliga priser. Så va det iaf när vi tog med sonen, han betalade för det han åt

Jag har gjort det två gånger (bokat bord för tre när vi har en deal). Första gången driog dom bort de två dyrsate förrätterna och de två dyraste varmrätterna oavsett vem som ätit vad.
Men senast såg jag efteråt att dom dragit bort dom billigaste förrätterna och varmrätterna.

Är man uppmärksam och säger till kan dom säkert vara sjyssta och dra av de dyraste.

Är det bara jag som tycker det känns märkligt att man vid bokning (av vissa restauranger) måste registrera ett kort för debitering av no-show och att detta kort inte får vara ett Amex?

Känns inte så premium direkt..

Jag har gjort det två gånger (bokat bord för tre när vi har en deal). Första gången driog dom bort de två dyrsate förrätterna och de två dyraste varmrätterna oavsett vem som ätit vad.
Men senast såg jag efteråt att dom dragit bort dom billigaste förrätterna och varmrätterna.

Är man uppmärksam och säger till kan dom säkert vara sjyssta och dra av de dyraste.
För oss åt alla samma varmrätt och bara 2 tog förrätt. Så det blev en icke fråga.

Toppen