Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Stora problemet är att jag har 3 resor bokade och betalda med Platinum som måste avslutas först så jag inte förlorar försäkringen.
Inlåsnings-effekten av att använda försäkring för resor långt fram i framtiden kan minskas drastiskt genom prisvärd extern reseförsäkring genom ditt hemförsäkringsbolag eller fristående försäkringar som ICA Försäkring eller M Bilresa

Inlåsnings-effekten av att använda försäkring för resor långt fram i framtiden kan minskas drastiskt genom prisvärd extern reseförsäkring genom ditt hemförsäkringsbolag eller fristående försäkringar som ICA Försäkring eller M Bilresa
Sant. Men de hem och reseförsäkringar jag har hittat har inte lika bra villkor som Platinum och ingen täckning när resan är betald med poäng, som min sista resa i oktober är (med boende som måste betalas i förväg på Airbnb). Kommer att undersöka noggrant under året vad som ingår för försäkring i samband med kort som ger loungebesök. Blir även intressant att se hur bra Pontus loungen blir när den öppnas. Men värdet av Platinum kortet har minskat mycket nu.

Verkligen, eller om man bor där och vill besöka något nytt.

Jag ser dining för två som en bonus mer än en kortförmån. Inget jag specifikt skulle behålla eller skaffa kortet för och ingenting jag skulle optimera kring för att "få ut så mycket värde så möjligt". Vissa ställen på listan är ju värda att pröva någon gång men det är ju få jag känner att jag absolut måste komma tillbaka till och många på listan har varit långkörare nu så det är lite väl liten variation för sex gånger per år, speciellt utanför Stockholm.

Kul bonus om det passar men ingenting jag skulle använda för att räkna hem årsavgiften.

Nu är det uppdaterat med ny information om vad som gäller för 2024. Det blir sex tillfällen, varannan månad med start nu i Januari. Nytt är också att man tydligen ska hålla på att skanna QR koder när man kommer till restaurangen i stället för att dra kortet som tidigare. Samma upplägg som förut med att det är förrätt+huvudrätt eller huvudrätt+dessert. All info är uppdaterad i experiencesappen.

Datum för Dinner for Two
Runda 1: 1a-31a Januari
Runda 2: 1a-31a Mars
Runda 3: 1a-31a Maj
Runda 4: 1a-31a Juli
Runda 5: 1a-30e September
Runda 6: 1a-30e November

Restauranger som finns tillgängliga just nu

Göteborg

Prime Grill
Skanshof
Ristorante Bellora
Ilse Krog
Made in China
Atelier - Hotell Pigalle
Moreno Pizza

Helsingborg
Yoko

Malmö
Elsa vin & mat
KOL & Cocktails
MJs

Stockholm
Stockholm Fisk
Palmers - Ellery Beach House
Paraden Kvarterskrog & Barservering
Villa Godthem
Spanjorskan
Hornsgatan Kvarterskrog & Barservering
Melanders Södermalm
Nybrogatan 38
Il Tempo
Jacqueline's
Pas d'Art
NOI

Uppsala
Trattorian Sorellina
Tack för heads up, var ju vidöppet att boka, även på fredagar/lördagar där jag tittade.

• Gilla
Reactions: bvs
Jag ser dining för två som en bonus mer än en kortförmån. Inget jag specifikt skulle behålla eller skaffa kortet för och ingenting jag skulle optimera kring för att "få ut så mycket värde så möjligt". Vissa ställen på listan är ju värda att pröva någon gång men det är ju få jag känner att jag absolut måste komma tillbaka till och många på listan har varit långkörare nu så det är lite väl liten variation för sex gånger per år, speciellt utanför Stockholm.

Kul bonus om det passar men ingenting jag skulle använda för att räkna hem årsavgiften.
Sant. Men nu försöka Amex att positionera en extra 3 tillfällen som ersättning för 2 gånger 2000 som var en förmån som många verkligen hade skaffat kortet för. Så det är värd att försöka se hur mycket bättre det har blivit. Och svaret är väldigt lite bättre och verkligen inte någon som kan jämföras med 2*2000.

För en som inte utnyttjat den här förmånen tidigare, brukar det vara några restriktioner på vilka två rätter som ingår? Konstnärsbaren skriver till exempel att löjrom är exkluderat, men i övrigt är det alltså fritt fram att välja valfri förrätt/efterrätt och huvudrätt?

För en som inte utnyttjat den här förmånen tidigare, brukar det vara några restriktioner på vilka två rätter som ingår? Konstnärsbaren skriver till exempel att löjrom är exkluderat, men i övrigt är det alltså fritt fram att välja valfri förrätt/efterrätt och huvudrätt?
Det är olika.

Många har valfri förrätt+varmrätt, eller varmrätt +dessert, där de tagit bort möjligheten att välja sina ”finaste” rätter.

Andra har satt ihop en speciell Amexmåltid istället.

Kolla upp när du besöker resp ställe.

Många restauranger tar bort de finaste/dyraste rätterna från detta erbjudande, eller så är just den rätten alltid slut.
Om vanliga saker på menyn kostar 3-400 kronor och du hittar något som kostar 800 kronor kan du utgå ifrån att den rätten inte ingår. Skulle den vara valbar ska det ses som en bonus.

Det är olika.

Många har valfri förrätt+varmrätt, eller varmrätt +dessert, där de tagit bort möjligheten att välja sina ”finaste” rätter.

Andra har satt ihop en speciell Amexmåltid istället.

Kolla upp när du besöker resp ställe.
Så här skriver Konstnärsbaren:
Erbjudandet gäller för 2 personer (om bokningen avser fler än 2 personer galler detta erbjudande for max 2 personer i sällskapet) - Gäller ej löjrom - Erbjudandet avser fri 2-rättersmiddag för 2 personer - Detta erbjudande gar EJ att kombinera med övriga rabatter. - Dryck och övrig mat maste betalas pa plats med ditt Amexkort.

Men då får man fråga väl på plats helt enkelt.

Såg att det var en gång för mitt Gold. Fungerar det att boka för bara en person eller måste man vara två? Har svårt att se att jag och sambon skulle få ihop schemat för en helg på tuman hand i Sthlm men däremot så har man ju själv en hel del jobbresor dit

Toppen