Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

mrestes

Medlem
Jag har käkat där några gånger tidigare. Brukar alltid vara nöjd! Sist tyckte jag dock att deras vintips var lite off, så jag väljer nog själv den här gången :)
Bra idé. De brukar har runt 50 olika viner tillgänglig per glas och man kan hitta roliga saker som man själv är intresserad av. Maten är alltid mycket vinvänlig.

Men jag brukar oftast ta en flaska och välja rätter som passar bra till den. De har rätt mycket vin från lite äldre årgångar som man sällan ser.

Tycker man om chardonnay från Bourgogne är någon av dessa från Nya Zeeland ett kap från listan just nu.

Kumeu River “Maté´s Vineyard” Chardonnay 2015 1990:- -Kumeu River “Hunting Hill” Chardonnay 2015 1530:- -Kumeu River “Hunting Hill” Chardonnay 2014 1590:- -Kumeu River “Estate Chardonnay” Chardonnay 2014 1250:

Sedan har de två röda med lite ålder som är helt annat än vad man förväntar från Californien. Zinfandelen känns mer som en Pinot Noir. Helt magiskt och sjukt prisvärt.
Birichino “Betchhold Vineyard” Cinsault 2014 830:- -Birichino “Saint George” Zinfandel 2014 830:-
 

mrestes

Medlem
Klostergatan 5 är grymma! Rekommenderas starkt!
Tyckte mer om Klostergatan tidigare. Sist jag var där påminde mig den om Göteborg på 90 talet med tok för många olika små duttar av saker/smakar på varje tallrik. Men de har kanske blivit bättre på att välja bort idéer. En rätt jag hade där sist hade 9 olika komponenter på tallriken, det var typ 5 för mycket. Annars skulle min tips vara att hålla sig till de mindre komplicerade rätter som de levererar med bravur.
 
En liten heads upp, ifall ni har nyttjat Dining for 4000kr-förmånen, se till att den verkligen krediterats. Jag har i början av månaden nyttjat den i Finland, men upptäckte att ingen kreditering på 2000 kr dragits. Nu var jag i kontakt med Amex (via chatten), och det visar sig att besök i februari i år hos Sushi Shoo blivit registrerat som ett utlandsbesök, inte ett svenskt besök av någon anledning. Därmed ansåg Amex att jag redan hade nyttjat utlandsförmånen i år. De insåg dock ganska snabbt (efter lite coaching ;-)) att det var fel, och nu har de lovat att göra en manuell kreditering inom 10 dagar.

Vet inte om det var något som hänt endast mig, endast Sushi Shoo, eller endast det datumet i februari, men som sagt, kolla era kontoutdrag om ni inte redan gjort det.
 

Abbs

Medlem
En liten heads upp, ifall ni har nyttjat Dining for 4000kr-förmånen, se till att den verkligen krediterats. Jag har i början av månaden nyttjat den i Finland, men upptäckte att ingen kreditering på 2000 kr dragits. Nu var jag i kontakt med Amex (via chatten), och det visar sig att besök i februari i år hos Sushi Shoo blivit registrerat som ett utlandsbesök, inte ett svenskt besök av någon anledning. Därmed ansåg Amex att jag redan hade nyttjat utlandsförmånen i år. De insåg dock ganska snabbt (efter lite coaching ;-)) att det var fel, och nu har de lovat att göra en manuell kreditering inom 10 dagar.

Vet inte om det var något som hänt endast mig, endast Sushi Shoo, eller endast det datumet i februari, men som sagt, kolla era kontoutdrag om ni inte redan gjort det.
Det är systematiskt fel med Sushi Sho.
 

micke

Medlem
En liten heads upp, ifall ni har nyttjat Dining for 4000kr-förmånen, se till att den verkligen krediterats. Jag har i början av månaden nyttjat den i Finland, men upptäckte att ingen kreditering på 2000 kr dragits. Nu var jag i kontakt med Amex (via chatten), och det visar sig att besök i februari i år hos Sushi Shoo blivit registrerat som ett utlandsbesök, inte ett svenskt besök av någon anledning. Därmed ansåg Amex att jag redan hade nyttjat utlandsförmånen i år. De insåg dock ganska snabbt (efter lite coaching ;-)) att det var fel, och nu har de lovat att göra en manuell kreditering inom 10 dagar.

Vet inte om det var något som hänt endast mig, endast Sushi Shoo, eller endast det datumet i februari, men som sagt, kolla era kontoutdrag om ni inte redan gjort det.
Hade också förväxlingen mellan utland och Sverige i början av året. Rättades dock till efter kontakt med kundtjänst och tog vad jag vill minnas 3 veckor. Kommer tyvärr inte ihåg vilken krogen var. Var inte Sushi Sho dock.
 
Toppen