Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Iom med prisförändringarna som kommer för Premium/Elite började jag titta lite på ifall jag borde byta över till Platinum, men lyckas inte hitta vad som kommer ändras + beloppen. Någon som kan förklara lite enkelt hur det kommer se ut efter förändringen för Platinum?
 

mrestes

Medlem
Iom med prisförändringarna som kommer för Premium/Elite började jag titta lite på ifall jag borde byta över till Platinum, men lyckas inte hitta vad som kommer ändras + beloppen. Någon som kan förklara lite enkelt hur det kommer se ut efter förändringen för Platinum?
Två ändringar. 2000 kr gånger 2 försvinner helt. Dinner for 2, som idag men kanske 5 gånger om året. Förhoppningsvis fler städer, annars kommer många att hopa av troligen. Inga andra ändringar har nämnts.
 
Två ändringar. 2000 kr gånger 2 försvinner helt. Dinner for 2, som idag men kanske 5 gånger om året. Förhoppningsvis fler städer, annars kommer många att hopa av troligen. Inga andra ändringar har nämnts.
Ahh, vad har Dinner for 2 haft för belopp tidigare? Och att antar på Dinner for 2 så betalar man inget, utan det görs avdrag direkt?

EDIT: Borde nog förtydliga, vet att det är två rätter per person, men antar att det finns en begränsning? Antingen tak på belopp eller kanske man bara får välja bland utvalda rätter?
 
Last edited:

Ano

Medlem
Ahh, vad har Dinner for 2 haft för belopp tidigare? Och att antar på Dinner for 2 så betalar man inget, utan det görs avdrag direkt?

EDIT: Borde nog förtydliga, vet att det är två rätter per person, men antar att det finns en begränsning? Antingen tak på belopp eller kanske man bara får välja bland utvalda rätter?
Det har varit lite olika från restaurang till restaurang.
I början var det hos vissa helt fritt, medan andra hade specifika menyer för erbjudandet.
Nu är nog det vanligaste att de exkluderar de dyraste rätterna, men att man annars har rätt fria val i den ordinarie menyn.
(Inget specifikt pristak).
 

char

Medlem
Ni som inte har utnyttjat 2000kr ännu kan jag tipsa om Rox (restaurang oxenstierna) i Sthlm. Var riktigt bra.
0C0A3881-0B76-499B-B53A-C6A4FE4F3093.jpeg
 

Shxhani

Medlem
Ni som har använt era 2000 kr i Stockholm, vilka restauranger har ni använt de på i år (2023) ? Verkar bara finnas fyra stycken kvar.
 

Mangostan

Medlem
Ni som har använt era 2000 kr i Stockholm, vilka restauranger har ni använt de på i år (2023) ? Verkar bara finnas fyra stycken kvar.
På samma ställe som i inlägget före ditt (Oxenstiernan). Inget ställe jag någonsin skulle lägga en krona på. Provocerande märklig meny och vinglas som ingen vettig person kan uppskatta. Dock ganska god mat, när man väl lyckades hitta något på menyn. Jag är väldigt besviken på Amex urval av krogar i Stockholm i detta erbjudande samt även i det andra erbjudandet med "gratis" middag. Får avvakta och se hur förmånen läggs upp 2024 samt hur Pontusloungen på Arlanda blir innnan jag fattar beslut om att behålla/säga upp kortet.
 

Piffsan

Medlem
Oxenstiernan var riktigt bra. Åt fisken som faktiskt var mer som köttbullar. Förrätter som petit chouer och friterade butternutpumpa var våra favoriter, fantastiskt goda.
 
Toppen