Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Såg att det var en gång för mitt Gold. Fungerar det att boka för bara en person eller måste man vara två? Har svårt att se att jag och sambon skulle få ihop schemat för en helg på tuman hand i Sthlm men däremot så har man ju själv en hel del jobbresor dit
Ta med en kollega eller polare. Det brukar jag göra när jag och Kjaersten inte lyckas synka kalendrarna.

Det ska väl nämnas att om man går själv så har man också förbrukat hela den middagen. Som jag förstått det är det alltså ett middagstillfälle för upp till två personer, man kan inte dela upp det och gå ensam två gånger.

Däremot kan man säkert köpa för två personer även om man fysiskt bara är en person, om man är väldigt hungrig.

Jag gick igenom listan och kollade vilka restauranger som hade undantag från erbjudandet direkt i texten. Notera att tidigare har även vissa ställen haft separata menyer för Amex väl på plats utan att upplysa om det innan. Men här är i alla fall de ställen där de är öppna med undantagen.

Helsingborg
Yoko - "The offer applies to 3 courses or a 5 course omakase sharing menu"

Malmö
KOL & Cocktails - "The wagyu is not included in the offer"
MJs "The offer applies to two starters and one dessert per person" Oklart vad de menar, någon som varit här innan kanske vet?

Stockholm
Stockholm Fisk - "Bleak roe and shellfish is not included in the offer"
Melanders Södermalm - "Bleak roe and shellfish is not included in the offer"
Konstnärsbaren - "Bleak roe and shellfish is not included in the offer"
Il Tempo - "Cotoletta Milanese is not included in the offer"
NOI - "The NOI dry aged bone for 2 & Club steak are not included in the offer"

Jag gick igenom listan och kollade vilka restauranger som hade undantag från erbjudandet direkt i texten. Notera att tidigare har även vissa ställen haft separata menyer för Amex väl på plats utan att upplysa om det innan. Men här är i alla fall de ställen där de är öppna med undantagen.

Helsingborg

Malmö
MJs "The offer applies to two starters and one dessert per person" Oklart vad de menar, någon som varit här innan kanske vet?

Stockholm
MJ har haft den där skrivelsen tidigare också, men i praktiken har de redan valt ut en sharing-meny. Man kan göra enklare ändringar i denna om man vill, åt en gång tillsammans med en vegetarian som då ville byta ut en kötträtt vilket inte var något problem.

”Vi hade tänkt ha två rätter och en dessert men vi insåg att folk inte blev mätta, så vi har gjort om vårt erbjudande” var förklaringen. Man kan tycka de borde ta och uppdatera texten i officiella erbjudandet också men icke.

Jag har nu bokat NOI Stockholm. Kul att testa ett nytt ställe. Jag har tidigare alltid betalat vinet m.m. med Platinum men kommer nu att betala med Elite. Amex kundtjänst bekräftade nyss över telefon att man inte behöver betala med Platinum, men att man som vanligt måste registrera kortet vid ankomst. Är det någon som tidigare har betalat med annat kort än Platinum? För min del skulle de lika gärna kunna ha ett medlemskort utan betalfunktion.

Amex kundtjänst bekräftade nyss över telefon att man inte behöver betala med Platinum, men att man som vanligt måste registrera kortet vid ankomst.
Om det stämmer kommer min spend på Platinum gå från "nästan obefintligt" till "bokstavligen obefintligt" det här året ;-).

Jag kan inte se att det står något i villkoren om att man måste betala dryck mm med Platinum. Vet inte om det stod så tidigare, jag har nog alltid bara tagit för givet att det skulle vara så...

Helsingborg

Malmö

Stockholm
Uppskattas, tackar.

De som varit på Prime Grill i Göteborg, är det endast från ”Main course” man kan välja eller har någon lyckats ta från annat?

De som varit på Prime Grill i Göteborg, är det endast från ”Main course” man kan välja eller har någon lyckats ta från annat?
Första rundan var det fritt val undantaget wagyu, Kobe och Prime Choice DeLuxe, allt annat inkl. Prime Choice gick att välja.

Senaste rundan, väldigt begränsat ned till i princip Steak Frites, Steak Minute och burgare.

Med tanke på att Dining for two nu skall kompensera för 2 000kr x 2 000kr dining credit samt betydligt mindre utbud jämfört med dining credit med ytterligare två tillfällen behöver värdet höjas mer än en budgetbantad Dining for two meny… men jag har ingen förhoppningar att så är fallet.

Toppen