Dining by AMEX för Platinum

Iom med prisförändringarna som kommer för Premium/Elite började jag titta lite på ifall jag borde byta över till Platinum, men lyckas inte hitta vad som kommer ändras + beloppen. Någon som kan förklara lite enkelt hur det kommer se ut efter förändringen för Platinum?

WillePille skrev:Iom med prisförändringarna som kommer för Premium/Elite började jag titta lite på ifall jag borde byta över till Platinum, men lyckas inte hitta vad som kommer ändras + beloppen. Någon som kan förklara lite enkelt hur det kommer se ut efter förändringen för Platinum?Klicka för att utvidga...
Två ändringar. 2000 kr gånger 2 försvinner helt. Dinner for 2, som idag men kanske 5 gånger om året. Förhoppningsvis fler städer, annars kommer många att hopa av troligen. Inga andra ändringar har nämnts.

mrestes skrev:Två ändringar. 2000 kr gånger 2 försvinner helt. Dinner for 2, som idag men kanske 5 gånger om året. Förhoppningsvis fler städer, annars kommer många att hopa av troligen. Inga andra ändringar har nämnts.Klicka för att utvidga...
Ahh, vad har Dinner for 2 haft för belopp tidigare? Och att antar på Dinner for 2 så betalar man inget, utan det görs avdrag direkt?

EDIT: Borde nog förtydliga, vet att det är två rätter per person, men antar att det finns en begränsning? Antingen tak på belopp eller kanske man bara får välja bland utvalda rätter?

WillePille skrev:Ahh, vad har Dinner for 2 haft för belopp tidigare? Och att antar på Dinner for 2 så betalar man inget, utan det görs avdrag direkt?EDIT: Borde nog förtydliga, vet att det är två rätter per person, men antar att det finns en begränsning? Antingen tak på belopp eller kanske man bara får välja bland utvalda rätter?Klicka för att utvidga...
Det har varit lite olika från restaurang till restaurang.

I början var det hos vissa helt fritt, medan andra hade specifika menyer för erbjudandet.

Nu är nog det vanligaste att de exkluderar de dyraste rätterna, men att man annars har rätt fria val i den ordinarie menyn.

(Inget specifikt pristak).

Ni som inte har utnyttjat 2000kr ännu kan jag tipsa om Rox (restaurang oxenstierna) i Sthlm. Var riktigt bra.

0c0a3881-0b76-499b-b53a-c6a4fe4f3093-jpeg.148314

Ni som har använt era 2000 kr i Stockholm, vilka restauranger har ni använt de på i år (2023) ? Verkar bara finnas fyra stycken kvar.

Shxhani skrev:Ni som har använt era 2000 kr i Stockholm, vilka restauranger har ni använt de på i år (2023) ? Verkar bara finnas fyra stycken kvar.Klicka för att utvidga...
På samma ställe som i inlägget före ditt (Oxenstiernan). Inget ställe jag någonsin skulle lägga en krona på. Provocerande märklig meny och vinglas som ingen vettig person kan uppskatta. Dock ganska god mat, när man väl lyckades hitta något på menyn. Jag är väldigt besviken på Amex urval av krogar i Stockholm i detta erbjudande samt även i det andra erbjudandet med "gratis" middag. Får avvakta och se hur förmånen läggs upp 2024 samt hur Pontusloungen på Arlanda blir innnan jag fattar beslut om att behålla/säga upp kortet.

Shxhani skrev:Ni som har använt era 2000 kr i Stockholm, vilka restauranger har ni använt de på i år (2023) ? Verkar bara finnas fyra stycken kvar.Klicka för att utvidga...
Utnyttjade mina på Sushi Sho i lördags. Tyvärr inte alls den matupplevelse som jag hoppats på.

Oxenstiernan var riktigt bra. Åt fisken som faktiskt var mer som köttbullar. Förrätter som petit chouer och friterade butternutpumpa var våra favoriter, fantastiskt goda.

igelkotten skrev:Läser jag rätt att detta är ett positivt omdöme?Klicka för att utvidga...
Haha hade lite funderingar innan kring huvudrätterna så därav den positiva överraskningen men - det var var den godaste huvudrätten (men alla tre olika var bra men lammet sämst.)

Piffsan skrev:Oxenstiernan var riktigt bra. Åt fisken som faktiskt var mer som köttbullar. Förrätter som petit chouer och friterade butternutpumpa var våra favoriter, fantastiskt goda.Klicka för att utvidga...
Petit chouerna var verkligen bra. Även lammet och kroppkakorna riktigt bra. Men håller med om att vinglasen är lite knasiga. Vi fick bord från reservlista så finns inget ledigt testa att anmäla er där.

Jag tog mina på Sushi Sho, en habil om än något tråkig servering som efter 2000 kr avdrag blev väldigt prisvärt. Synd bara att man inte kunde få samma avdrag på Soyokaze istället...

Kan rekommendera Aira, men om de har några (lunch)platser kvar denna sida året är osäkert.

Överväg att ta SJ eller SL till Uppsala och ät på Dryck och Mat. Resan tar ungefär 40 minuter, kostar inte mycket och restaurangen är i klass med de bästa i Stockholm men till bättre pris (inte billigt men mycket prisvärt).

Läser på American Express Sveriges Instagram att det nu är officiellt att antalet tillfällen för middag för två-förmånen kommer att utökas till sex gånger per år.

iceland skrev:Läser på American Express Sveriges Instagram att det nu är officiellt att antalet tillfällen för middag för två-förmånen kommer att utökas till sex gånger per år.Klicka för att utvidga...
Ställde en fråga där nu, om de kommer att utöka antal städer för Dine för 2. Får se om de svara.

mrestes skrev:Överväg att ta SJ eller SL till Uppsala och ät på Dryck och Mat. Resan tar ungefär 40 minuter, kostar inte mycket och restaurangen är i klass med de bästa i Stockholm men till bättre pris (inte billigt men mycket prisvärt).Klicka för att utvidga...

Bokat där på torsdag. Sista sekunden.

Back