Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Jag har motsatt erfarenhet.

Amex har alltid krävt avvisat svar från flygbolaget innan ersättning, hemförsäkringen har direkt ersatt utan att bjäbba (schablonbelopp).
Har bara nyttjat den 3 ggr och då har de ersatt direkt. Flygbolaget ersatte 1500, amex ersatte direkt 3000 till utan att blinka. Hade ju dragit det via flygbolaget först som inte alls ersatte vad de borde, amex tog resten.

Anna tillfälle problem med wifi på Lufthansa jag betalar för och inte fungerade. LH vägrade ersätta men amex strök debitering direkt utan motfrågor.

Utökningen av förmånen middag för två verkar för övrigt innebära att antalet tillfällen utökas från tre till sex gånger per år.
Ingen vet, egentligen...

Jag är gärna fortsatt kund till Platinum, men är egentligen på inget sätt bunden till kortet som en "must have". Då maxar jag inte ens förmånerna, utan det känns som en bra mix av skoj och bekvämligheter. Ett välbalanserat kort.. :)

Det är något med "friheten" som 2000/2000 förmånen gav, att det försvinner, det känns riktigt tråkigt.
Jag vill gå ut och käka när jag vill, vad jag vill.

Det "låsta" formatet "Dinner for two" lever under är jag redan trött på.

Inte använt förmånen utomlands än. Tänkte använda platinum benefitten på Quality Meats i NY ikv, restaurangen finns i AMEX Experience så jag kan använda förmånen där. Någon som vet om jag behöver föranmäla något till restaurangen när det gäller att äta utomlands?

Inte använt förmånen utomlands än. Tänkte använda platinum benefitten på Quality Meats i NY ikv, restaurangen finns i AMEX Experience så jag kan använda förmånen där. Någon som vet om jag behöver föranmäla något till restaurangen när det gäller att äta utomlands?
Nej, fungerar precis som hemma att du betalar med ditt Amex Platinum så krediterar de upp till 2000 kronor på notan.

Viktigt att du bokar genom länken i Amexappen. Funkar klockrent de ggr vi använt förmånen såväl i Sverige och utomlands.

Länkarna i appen saknar dessutom tracking-parametrar, så det finns ingen möjlighet för Amex eller restaurangen i fråga att ens se att du gått via appen.

Toppen