Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

mrestes

Medlem
Du har 14 dagars ångerrätt
Om du har resa bokat utomlands innan nyåret kan du kanske hinna använda 2000 tillbaka i både Sverige och utlandet. Jag måste också behålla till april man har använt 2000 i Sverige och utomlands om 2 veckor i Milano. Kanske man ha tur och få någon extra middag för 2 gratis fram tills April (har redan använt 2 av 3 gångerna)
 

dave.s

Medlem
Någon som besökt konstnärsbaren?

Var där på det här erbjudandet. Riktigt bra! Rekommenderar Entrecoten. Råbiff bra också och hade tur överlag med service och personal som var kunnig och guideade väl bland viner osv. Blev en rätt saftig dryckesnota Enda som inte ingick var löjrom så man kan undvika de rätterna så är det grönt.

Något dyrt och kanske inte direkt står sig i konkurrensen för priset. Personliga favoriten Astoria ligger ett stenkast bort, har liknande priser och är bättre på alla plan.

Men som erbjudande var det mycket trevligt!
 

Fredah

Medlem
Det fick bli en söndag senlunch på Pigalle vid 14:00. Trist att det är så dåligt med tider fredag/lördagar.
Jag förstår att restaurangerna då har fullbetalande gäster men de kunde ju haft några udda tider.

Återkommer troligtvis med en kort recension även om det kommer bli i slutet av perioden.
Och nu har Pigalle ringt och meddelat att de inte alls öppnar vid 14:00 :mad:

Då verkar Bellora vara enda alternativet för oss denna gång och det känns ju lite trist med tanke på recensionen från @GOTBound :confused:
Lyckades dessutom boka en medioker restaurang förra gången (Hötorget Kvarterskrog) så om nu detta koncept ska utökas måste alternativ och bokningsbara tider också göra det annars hänger nog kortet löst även för min del.
 

igelkotten

Medlem
Och nu har Pigalle ringt och meddelat att de inte alls öppnar vid 14:00 :mad:

Då verkar Bellora vara enda alternativet för oss denna gång och det känns ju lite trist med tanke på recensionen från @GOTBound :confused:
Lyckades dessutom boka en medioker restaurang förra gången (Hötorget Kvarterskrog) så om nu detta koncept ska utökas måste alternativ och bokningsbara tider också göra det annars hänger nog kortet löst även för min del.
Pigalle och Bellora drivs båda av ESS Group tror jag, och vad jag minns för några år sen är de rätt snarlika i kvalitet.
 

Markus8

Ny medlem
IMG_3960.jpeg
IMG_3959.jpeg
IMG_3961.jpeg


Stockholm fisk dinner-4-2. Helt klart bästa hittills. La till efterrätt! Slår bra mycket hårdare än de som funnits i tidigare erbjudanden.
 

JacobGBG

Medlem
Pigalle och Bellora drivs båda av ESS Group tror jag, och vad jag minns för några år sen är de rätt snarlika i kvalitet.

Korrekt.
Har spenderat mycket tid på ESS group faciliteter de senaste två åren då de är hemhöriga i GBG, har mycket ställen i omnejden och är allmänt populära för företagsevent. Min summering är att de håller generellt hög nivå på hårdvaran (spa/hotell), något över medel på mat men att kostnaden är oproportionell till kvalitén på restaurangfronten. Man lämnar ofta med känslan att glammet och upplevelsen är mer central än köket. Deras frukostar är däremot riktigt bra så bäst nyttjar man dom med övernattning+utfodring på morgonen för att sedan vända sig till andra ställen för lunch+middag.
 

igelkotten

Medlem
Korrekt.
Har spenderat mycket tid på ESS group faciliteter de senaste två åren då de är hemhöriga i GBG, har mycket ställen i omnejden och är allmänt populära för företagsevent. Min summering är att de håller generellt hög nivå på hårdvaran (spa/hotell), något över medel på mat men att kostnaden är oproportionell till kvalitén på restaurangfronten. Man lämnar ofta med känslan att glammet och upplevelsen är mer central än köket. Deras frukostar är däremot riktigt bra så bäst nyttjar man dom med övernattning+utfodring på morgonen för att sedan vända sig till andra ställen för lunch+middag.
Enig!
 
Toppen