Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Kan rekommendera Ricordi vid Kungsträdgården. Bra råvaror. Balans i rätterna. Bra vinlista med vettigt påslag särskilt om man går upp lite i pris och mest av allt riktigt bra service. De två som var vid vårt bord var italienare med perfekt balans mellan vänlighet och proper betjäning. Enda minus är riktigt hög ljudnivå.
Har en blandad bild av Ricordi - samt hela Brasserigruppen. Ibland är de helt galet bra - andra gånger så känns det som man är i vägen och jobbig mot deras personal.

Forcaccian på Ricordi är dock riktigt bra!

Testade Stockholm Fisk i går. Ganska traditionellt men bra. Utmärkt service. Skaldjur och kalixlöjrom ingår inte i dealen men annars inga konstigheter. Återvänder gärna - inte bara för att man får 50 Eurobonuspoäng per hundralapp…

Testade Stockholm Fisk i går. Ganska traditionellt men bra. Utmärkt service. Skaldjur och kalixlöjrom ingår inte i dealen men annars inga konstigheter. Återvänder gärna - inte bara för att man får 50 Eurobonuspoäng per hundralapp…
Var det upplägget i övrigt ”en förrätt/dessert o en varmrätt”?

IMG_4571.jpeg
IMG_4573.jpeg
IMG_4576.jpeg

Bellora, Göteborg ikväll; ett enda stort meh!
Inga vidare finnes på pastan som serverades till mig eller @Mrs. GOTBound , jag kunde enkelt slängt ihop något minst lika bra på en kvart hemma efter jobbet en grå vardagskväll. Enda positiva var glutenfri pasta även om den var överkokt samt en trevlig lokal.

Servicen relativt dålig, vi fick vänta länge på vår apertif trotts två påminnelser, drinkarna dök upp samtidigt som förrätten.
Vi hade två servitriser till vårt bord, den ena grön men försökte väl, den andre snorkig och smådryg och då körde jag och @Mrs. GOTBound en relativt bra dryckesnota för att kompensera för gratismaten.

Jag och @Mrs. GOTBound är inga svåra gäster men det finns en viss miniminivå som förväntas, tilläggas bör att det var inte fullsatt utan max 2/3 med hög servitris vs. gäst ratio.

Nu har vi tagit en för laget så hit behöver ni inte gå. Jag hade faktiskt varit missnöjd om jag betalat själv för maten.

Last edited:
Rapport från Jacys (Archies). Det var en mindre meny (iaf för varmrätterna) än från hemsidan men vet inte om det var en speciell Amex-meny, stod inget uttryckligen och jag glömde ta en bild. Dock var ribeye med bland alternativen vilket får ses som det viktigaste rent värdemässigt.

Förrätt tartar:
IMG_3764.jpeg
Inget speciellt, smakade inte så mycket. Haft mycket bättre på andra ställen i gbg.

Varmrätt: Grilled ribeye
IMG_3765.jpeg

Mycket bra! Bättre än ex liknande på Prime Grill.
Tillbehör som var helt ok:
IMG_3766.jpeg

Efterrätt: mascarpone mousse, sorbet, rabarber, pistachio spounge cake
IMG_3768.jpeg

Också helt ok men inget speciellt.

Skulle nog kunna tänka mig gå tillbaka, trevligt ställe. Inget att anmärka på i service men så var vi där kl 17 en söndag också så var nästan tomt.

Östermalm blir det
Alltid skoj med något nytt och sist fick jag vaska krediten då jag ej fick till ett besök i storstad =P
Vilken blev det? Den på södermalm eller den på Östermalm?
Har varit på den i östermalmshallen några gånger - de har riktigt bra pasta och förrätter. Huvudrätterna är ok men inte 100%.

Östermalm blir det
Alltid skoj med något nytt och sist fick jag vaska krediten då jag ej fick till ett besök i storstad =P
Jag ska till Södermalm imorgon så ska bli kul att testa skillnaden. Som sagt de är javligt vassa på Förrätter och pasta - medans huvudrätten är bra/ok.
När jag var där var blev det Fritterat bröd och Pluma - sen en trevlig flasha vin.
Så njut!

Toppen