Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Kul med lite nya restus, förväntade mig samma. Någon som kan reka i gbg? Jacys ser ut att vara störst value med 395kr kött.
Det beror helt och hållet på om de kör anpassad meny för Dinner for two, vilket numer verkar vara kutym.

Jag bokade på Belora, då de är den enda av de tre som erbjuder Dinner for two även på fredagar och lördagar.

Återkommer självklart med en kort recension av meny och mat.

Det fick bli en söndag senlunch på Pigalle vid 14:00. Trist att det är så dåligt med tider fredag/lördagar.
Jag förstår att restaurangerna då har fullbetalande gäster men de kunde ju haft några udda tider.

Återkommer troligtvis med en kort recension även om det kommer bli i slutet av perioden.

Det fick bli en söndag senlunch på Pigalle vid 14:00. Trist att det är så dåligt med tider fredag/lördagar.
Jag förstår att restaurangerna då har fullbetalande gäster men de kunde ju haft några udda tider.

Återkommer troligtvis med en kort recension även om det kommer bli i slutet av perioden.
Fanns massor tidigare idag när det släpptes. Flera restauranger med god tillgång tidig fredag kväll och lördag på ok tider.

Men som med allt annat, de går åt väldigt fort då utbudet inte möter efterfrågan.

Fanns massor tidigare idag när det släpptes. Flera restauranger med god tillgång tidig fredag kväll och lördag på ok tider.

Men som med allt annat, de går åt väldigt fort då utbudet inte möter efterfrågan.
Jag hängde på låset men Stockholm var inte aktuellt för mig denna gång, kunde jag kanske ha skrivit.
Archies och Atelier [Pigalle] släppte aldrig några tider på fredagar eller lördagar i denna omgången av Dining for two.
Inte MJs i Malmö heller tyvärr.

Kan rekommendera Ricordi vid Kungsträdgården. Bra råvaror. Balans i rätterna. Bra vinlista med vettigt påslag särskilt om man går upp lite i pris och mest av allt riktigt bra service. De två som var vid vårt bord var italienare med perfekt balans mellan vänlighet och proper betjäning. Enda minus är riktigt hög ljudnivå.

Kan rekommendera Ricordi vid Kungsträdgården. Bra råvaror. Balans i rätterna. Bra vinlista med vettigt påslag särskilt om man går upp lite i pris och mest av allt riktigt bra service. De två som var vid vårt bord var italienare med perfekt balans mellan vänlighet och proper betjäning. Enda minus är riktigt hög ljudnivå.
Kan nu verkligen säga att prissättning på vinerna är riktigt bra. Drack 2015 Fuligni Brunello di Montalcino Riserva för 2.095 kr. Kollade lite online nu på morgonen och priset, om man kan hitta det, är minst 1.500 kr/flaska retail. Den var egentligen på tok för ung men ändå en njutning tillsammans med oxkinden. Kanske man kan köpa och betala för en nu och be de att servera den om 10 år?

Toppen