Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Idag blir det Taverna Brillo, bokat via Experiences länken i appen den 28 nov. Chattade med amex kundtjänst igår kring krediteringen och först säger de att jag inte kommer få något och att jag behöver boka om. Jag bad personen dubbelkolla och hänvisade till T&C som säger att man ska kolla vid bokning att restaurangen är på listan. Efter typ fem vändor där jag får ett ”boka om” svar och jag ber personen dubbelkolla, så får jag äntligen ett svar på att jag kommer få krediteringen:


I have checked the details further and Taverna Brillo is eligible for the dining credit.Rest assured you will receive the credit for making transactions a this merchant.


Kan man lita på kundtjänst? Ska man fråga kundtjänst?

Jag uppdaterar om några dagar hur det gick
 

igelkotten

Medlem
Låter som du har det i skrift, så kan säkert funka. Bli dock inte överraskad om det kräver några vändor med kundtjänst efter besöket.

Av intresse, var framgår det du påstår ska finnas i T&C som säger att man kollar enbart vid bokning? Vad jag kan se står det enbart "Listan över deltagande restauranger kan komma att ändras, kontrollera innan du äter eftersom du annars kanske inte är berättigad till krediten.".

Engelska T&C säger:"This list is subject to change without notice (e.g., because they end their participation in this benefit, or our arrangements with them change). Please check before you dine as you’ll not receive a statement credit if the restaurant isn’t on the list."

Kan du peka var du läser när du säger att det är bokningstillfället som gäller?
 

NotRyan

Medlem
Amex gav besked till min vän att anledningen till att restauranger fallit bort från listan, är att de är fullbokade och att kreditering kommer att ske.

Jag tycker att om det fungerar på det sättet, så har ju Amex skjutit sig i foten vad gäller att få onödiga kundsamtal :)
 

igelkotten

Medlem
Låter som totalt skitsnack. Finns ju restauranger på Londonlistan som är svårt att få bord på. Att få bord på Riche är ju inte heller så svårt.
Amex gav besked till min vän att anledningen till att restauranger fallit bort från listan, är att de är fullbokade och att kreditering kommer att ske.

Jag tycker att om det fungerar på det sättet, så har ju Amex skjutit sig i foten vad gäller att få onödiga kundsamtal :)
 

NotRyan

Medlem
Låter som totalt skitsnack. Finns ju restauranger på Londonlistan som är svårt att få bord på. Att få bord på Riche är ju inte heller så svårt.
Det kan ju vara så att de bara släpper ett visst antal bord för bokningar via Amex. Jag tänker att restaurangerna får betala Amex för den här möjligheten att få fler gäster, och nog helst vill ha så många bokningar som möjligt där de får hela vinsten. Men det här är rena spekulationer :)
 

EgOscar

Medlem
Men det här är rena spekulationer :)
Ja, detta erbjudande bokas ju INTE via AMEX så det kan inte vara av den anledningen. Restaurangen vet inte att kunden ska använda AMEX vid bokningen, många av oss har använt detta erbjudande utan att boka. Väldigt speciellt att så många restauranger försvinner samtidigt bara i Stockholm,
 

Vilhelm

Medlem
Idag blir det Taverna Brillo, bokat via Experiences länken i appen den 28 nov. Chattade med amex kundtjänst igår kring krediteringen och först säger de att jag inte kommer få något och att jag behöver boka om. Jag bad personen dubbelkolla och hänvisade till T&C som säger att man ska kolla vid bokning att restaurangen är på listan. Efter typ fem vändor där jag får ett ”boka om” svar och jag ber personen dubbelkolla, så får jag äntligen ett svar på att jag kommer få krediteringen:


I have checked the details further and Taverna Brillo is eligible for the dining credit.Rest assured you will receive the credit for making transactions a this merchant.


Kan man lita på kundtjänst? Ska man fråga kundtjänst?

Jag uppdaterar om några dagar hur det gick
Detta hände mig i torsdags förra veckan, jag bokade Asian Post office via länken för några veckor sen. Såg att den inte fanns kvar på listan precis innan jag kom fram och satt febrilt och chattade med Amex när min gäst kom innan jag insåg hur ovärdigt det hela var. Hursomhelst så fick jag senare liknande svar som dig från dem och jag har fått återbäringen insatt på kontot redan. Inga problem. Men hur ska man veta när en restaurang ska bort från listan? Hur nära i tiden måste man boka? Kändes riktigt dåligt skött.
 
Idag blir det Taverna Brillo, bokat via Experiences länken i appen den 28 nov. Chattade med amex kundtjänst igår kring krediteringen och först säger de att jag inte kommer få något och att jag behöver boka om. Jag bad personen dubbelkolla och hänvisade till T&C som säger att man ska kolla vid bokning att restaurangen är på listan. Efter typ fem vändor där jag får ett ”boka om” svar och jag ber personen dubbelkolla, så får jag äntligen ett svar på att jag kommer få krediteringen:


I have checked the details further and Taverna Brillo is eligible for the dining credit.Rest assured you will receive the credit for making transactions a this merchant.


Kan man lita på kundtjänst? Ska man fråga kundtjänst?

Jag uppdaterar om några dagar hur det gick
Blev 2021 kr ikväll. Gott, fullt hus och trevligt.
Nu väntan på kredit…
 
Toppen