Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Min kompis ringde precis Amex och fick då veta att hon får ta del av erbjudandet då restaurangen hon bokade(Riche) fanns på listan vid tiden för bokningen även om hon ska dit nästa vecka
Jag ringde nyss Amex kundtjänst och uttryckte min stora besvikelse över detta fula drag från deras sida. Det är alltså inget fel, utan de har omförhandlat avtalet med krogarna och då blev bara två kvar för stunden. Otroligt dåligt skött av Amex att inte informera i förväg om att de flesta krogarna skulle försvinna. Vi är nog många som fortfarande har 2000 kr att använda och som nu känner sig lurade. De två som är kvar i Stockholm är inget som lockar mig.
Min kompis ringde precis Amex och fick då veta att hon får ta del av erbjudandet då restaurangen hon bokade(Riche) fanns på listan vid tiden för bokningen även om hon ska dit nästa vecka
 

freppa87

Medlem
Min kompis ringde precis Amex och fick då veta att hon får ta del av erbjudandet då restaurangen hon bokade(Riche) fanns på listan vid tiden för bokningen även om hon ska dit nästa vecka

Min kompis ringde precis Amex och fick då veta att hon får ta del av erbjudandet då restaurangen hon bokade(Riche) fanns på listan vid tiden för bokningen även om hon ska dit nästa vecka
Låter lovande, men hur tusan ska Amex/restaurangen hålla koll på det? Det är väl "vanliga" bokningar man gör?
 

igelkotten

Medlem
Min kompis ringde precis Amex och fick då veta att hon får ta del av erbjudandet då restaurangen hon bokade(Riche) fanns på listan vid tiden för bokningen även om hon ska dit nästa vecka

Min kompis ringde precis Amex och fick då veta att hon får ta del av erbjudandet då restaurangen hon bokade(Riche) fanns på listan vid tiden för bokningen även om hon ska dit nästa vecka
Låter som att det kommer bli strul...
 
Låter lovande, men hur tusan ska Amex/restaurangen hålla koll på det? Det är väl "vanliga" bokningar man gör?
Restaurangen bryr sig inte. Krediteringen görs av Amex och deras hantering måste ju bli manuell här, alternativt att de låter de borttagna restaurangerna ligga kvar en tid ändå. Blir ju lite chansartat i vilket fall.
 
Jag ringde nyss Amex kundtjänst och uttryckte min stora besvikelse över detta fula drag från deras sida. Det är alltså inget fel, utan de har omförhandlat avtalet med krogarna och då blev bara två kvar för stunden. Otroligt dåligt skött av Amex att inte informera i förväg om att de flesta krogarna skulle försvinna. Vi är nog många som fortfarande har 2000 kr att använda och som nu känner sig lurade. De två som är kvar i Stockholm är inget som lockar mig.
Oxenstiernan var väldigt bra, lugnt atmosfär, trevlig personal och bra meny, om än lite begränsad, men jag tycker alltid att det är bättre att fokusera på kvalitet i stället för kvantitet.
 

donski

Medlem
Jag chattade nyss med kundtjänst och agenten sa att krediteringen uteblir om inte restaurangen finns på listan när transaktionen görs.

Det måste ösa in bokningar till Oxenstiernan just nu .
 
Toppen