Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

palmen

Moderator
Har nästan alla restauranger i Stockholmsområdet försvunnit från erbjudandet? Tänkte passa på att boka in något nu och såg att det bara finns två restauranger i Stockholm (plus en i Solna). Kanske får bli en resa till Uppsala då.
Ser också bara 2 stycken, om det är by design eller inte låter jag vara osagt. Jämför jag med Brelin så är listan samma i Berlin som tidigare.
 

Nikje

Medlem
Har nästan alla restauranger i Stockholmsområdet försvunnit från erbjudandet? Tänkte passa på att boka in något nu och såg att det bara finns två restauranger i Stockholm (plus en i Solna). Kanske får bli en resa till Uppsala då.
Riktigt trist om detta är medvetet. Aira och Oxenstiernan är alltså enda alternativen, Emmer i Ulriksdal severar endast julbord och hsr knappt några lediga bord.
 
Vad händer om man redan bokat bord på någon av de restauranger som tidigare fanns?
Då får man ingen kreditering. Det står i villkoren att utbudet kan ändras men det som hänt i Stockholm är ju helt knäppt. Det blir ju helt oförutsägbart när de gör en så stor förändring i utbudet och dessutom utan förvarning. Undrar om det blir någon förändring efter nyår.
 

freppa87

Medlem
Då får man ingen kreditering. Det står i villkoren att utbudet kan ändras men det som hänt i Stockholm är ju helt knäppt. Det blir ju helt oförutsägbart när de gör en så stor förändring i utbudet och dessutom utan förvarning. Undrar om det blir någon förändring efter nyår.
Känns ju väldigt tråkigt även om dom reserverar sig för det i villkoren? Vi besökte Bonnie's i Stockholm i lördags, och inte fått någon kreditering än. Bokningen gjordes en eller två veckor innan, hur är meningen att man ska ha koll vilken restaurang som är med när? Då måste väl ändå Amex tydligt säga slutdatum för just den krogen?
 
Känns ju väldigt tråkigt även om dom reserverar sig för det i villkoren? Vi besökte Bonnie's i Stockholm i lördags, och inte fått någon kreditering än. Bokningen gjordes en eller två veckor innan, hur är meningen att man ska ha koll vilken restaurang som är med när? Då måste väl ändå Amex tydligt säga slutdatum för just den krogen?
Jag hade aldrig märkt det om jag inte läst forumet!
 
Känns ju väldigt tråkigt även om dom reserverar sig för det i villkoren? Vi besökte Bonnie's i Stockholm i lördags, och inte fått någon kreditering än. Bokningen gjordes en eller två veckor innan, hur är meningen att man ska ha koll vilken restaurang som är med när? Då måste väl ändå Amex tydligt säga slutdatum för just den krogen?
Håller med. I princip kan restaurangen försvinna samma dag man besöker den och då missar man krediteringen. Väldigt osäkert erbjudande visade det sig.
 

palmen

Moderator
Ett samtal till amex kan nog vara på sin plats angående detta. Är det "ett fel" eller om något hänt. Får man knte kreditering så ser det inte bra ut för varken restaurang eller amex.
 

Mangostan

Medlem
Jag ringde nyss Amex kundtjänst och uttryckte min stora besvikelse över detta fula drag från deras sida. Det är alltså inget fel, utan de har omförhandlat avtalet med krogarna och då blev bara två kvar för stunden. Otroligt dåligt skött av Amex att inte informera i förväg om att de flesta krogarna skulle försvinna. Vi är nog många som fortfarande har 2000 kr att använda och som nu känner sig lurade. De två som är kvar i Stockholm är inget som lockar mig.
 
Toppen