Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Fasen, jag bokade restauranten på Bank hotell ( Bonnies ) den 3e december , med frugan till på torsdag 22a decvia experience appen. Ser nu att det enkom finns TVÅ krogar kvar i listan i appen.

Nu har jag PRATAT med svenska kundtjänst ,och man är medveten om att " det har blivit lite konstigt " .. Enligt X på kundtsjänst skall det inte vara något issue... humm... känns ändå tveksamt af..

Noterar oxå att man i översikten skriver att kreditering sker i normala fall efter 5 dagar, men att i fullständiga t&c är det gamla " upp till 150 dagar kvar " .
Hade varit intressant att höra om någon fått kreditering som sig bör , på en krog som försvunnit från listan, men som fanns där vid bokningstillfället.

Jag skall nog testa att ringa kundtjänst imorgon igen, om inte annat för att se vad person 2 säger om vad som faktiskt gäller. T&C fullständiga man laddar hem nu, har man fraserat om och där står det som många redan noterat, att man skall kontrollera att restaurangen är med på listan INNAN man går dit .

Humma....Humma.
 
Last edited:

donski

Medlem
Lunch på Oxenstiernan idag. Svampsoppan och högreven var mycket goda. Trevlig personal också. Det bådar gott för kvällsmenyn men jag fick inte till en bokning denna gång. De är stängda mellandagskvällarna visar det sig.
 

Nikje

Medlem
Två nytillskott i Stockholm samt Emmer flyttad från Solna.
Verkar inte vara casual-ställen direkt..

1671628416962.png
 

igelkotten

Medlem
Många ställen som försvann, som t ex Riche, är ju populära enbart för drinkar. Undrar om det gjorde att det ursprungliga kontraktet inte riktigt funkade, pga skillnaden på marginaler osv för dryck respektive mat. Bara spekulerar varför det tycks ha slagit snett på så många restauranger.
 

palmen

Moderator
Många ställen som försvann, som t ex Riche, är ju populära enbart för drinkar. Undrar om det gjorde att det ursprungliga kontraktet inte riktigt funkade, pga skillnaden på marginaler osv för dryck respektive mat. Bara spekulerar varför det tycks ha slagit snett på så många restauranger.
Marginalen på dryck är ju groteskt mycket större än på mat så det borde väl inte varit något problem för restaurangerna? Amex gör väl ingen skillnad på spend?
 

igelkotten

Medlem
Jag spekulerade mest i om det var så att kalkylen såg annorlunda ut för Amex eller restaurangen om någon drack alkohol för alla 2000 kr istället för bara mat. Stämmer att Amex inte skiljer på spend, men utfallet av dealen för en restaurang kan ju påverkas t ex om Amex ger en fast ersättning eller liknande till restaurangen. Beror på vad avtalet de emellan säger. Det enda vi vet är ju att det var något i avtalet som gjorde att samarbeten med många restauranger avslutades, och då främst mer casual-ställen.
 
Toppen