Senaste nytt

Diamantkort (tom 170731) blev Guld helt plötsligt

Tycker samma här om de ska dra tillbaka ett ebd i en period som är avslutad så borde de erbjuda en challenge eller liknande för om jag hade saknat poäng så hade jag gjort något åt det ( jag tog en mr till Arn för att komma i mål...)

Själv har jag varit i gränszonen mellan guld och diamant i flera månader. På vissa ställen står det guld, andra diamant. Ena dagen är jag guld på webben och diamant i appen, andra dagen är det tvärtom. På webben står det att jag som diamant kan ge bort ett guldkort, men när jag går vidare står det att jag som guld kan ge bort silver. Vissa av mina bokningar är EBG andra EBD. Förvirringen är total :)

Visade sig tydligen att AMEX hade tryckt in Dubbla Bas, jag försökte förklara för SAS att jag planerat mitt resande efter att nå EBD och efter jag kommit "i mål" börjat styra resorna på annan allians. De hänvisade till villkors text och att det var kul för mig att få vara EBD några månader.

Fanns ju möjlighetatt köpa baspoäng under "grace" period:( Så DÅLIGT att man inte erbjuder challenge eller status on the house när DOM har klantat sig.. Hade köpt detta om man kört något Travel hack eller dyligt, men detta är deras fel. Lär ju vara fler som blir drabbade..

Trist för de 'drabbade' som inte fått förvarning, men att räkna med att en felaktig kreditering ska sitta kvar känns lite riskabelt. Återkoppla gärna hur det går med det giftade EBG:et.

Ojdå, här hare man fått dubbla poäng från Amex också och tänkte göra MR för att nå EBD men kanske är ovärt isf. När sökte du on Amex kortet?

Visade sig tydligen att AMEX hade tryckt in Dubbla Bas, jag försökte förklara för SAS att jag planerat mitt resande efter att nå EBD och efter jag kommit "i mål" börjat styra resorna på annan allians. De hänvisade till villkors text och att det var kul för mig att få vara EBD några månader.
I så fall är det inte Amex fel?

Toppen