Senaste nytt

Den stora tråden om Eggs Benedict på hotellfrukost

Kris

Medlem
Fortsätter bidra till ägg-dekadensen med Eggs Benedict från Intercontinental Berlin (arkivmaterial).

Första bilden är från Club Intercontinental före pandemin. Kocken i klubben var superb på frukosträtter. Bra precision med jämt resultat gång på gång. Tyvärr fick han, som många andra gå under öl-pandemin.

Nya kocken behöver öva lite... Omväxlat badandes i sås samt en enkel gång nästan hårdkokt ägg. (bild 2) Men det skall nog bli bra igen med tiden. Får åka dit snart igen så att vederbörande får öva. :)

Kan även nämna att ordinarie frukost (i LA Cafe) ofta har löpandeband-EggsB där de står färdiga under en värmelampa. Lite mer hit or miss...

IMG_20191116_100200.jpg


20220702_102125.jpg
 

Kris

Medlem
Bra tråd!!

Det har blivit många Egg B genom åren på hotell då det också är min favorit till frukost.
Även om det är rätt många år sedan jag bodde på Raffles i Singapore så är det nog den som jag minns bäst.
@Kris nu är du i Vietnam, jag har för mig att jag ätit god Egg B också på IC-SAIGON (dock före Corona-tiden).
Gott! Bra tips. Kommer med allra största sannolikhet testa EggsB på IC Saigon innan månadens slut :) Återkommer med rapport.
 

DrGold

Medlem
Älskar den här tråden, förkroppsligar BC-andan. Douze points du jury DrGold!

Kan tyvärr själv endast bidra med datapunkter pre-covid, men Dusit Thani Suites i Bangkok serverade en perfekt anrättning med lagom mycket hollandäs, krispig bacon och även avokado. På bilden ser det min själ ut att vara räkor också, men det har jag inget minne av.

Screenshot_20220720-075614_Gallery.jpg


Hotel Flüela i Davos hade också fina Benedicts, men det har jag tyvärr ingen bild på.
 

Wille91

Medlem
Hilton Vienna Park hade i höstas på beställning från kock, ingick givetvis i frukostpriset.

Ingen bild men minns den som bra!
 

srg

Medlem
Bra tråd! Älskar också benedict till frukost och blev grymt överraskad i Banff på restaurangen El Toro på hotellet Irwins mountain Inn.

Fick en riktigt grym benedict med kanadensiskt bacon... Tyvärr ingen bild!
 

Renato

Medlem
Som en varm förespråkare av rikliga hotellfrukostar slog det mig att vi inte (tror jag) har en samlingspunkt för att hjälpas åt att tipsa om bra Eggs Benedict. Denna frukostbordets konung är en personlig favorit. Konsistens, smak och presentation är IMO viktiga komponenter. Låt oss även varna varandra för oseriösa aktörer som är för generösa med hollandaisesåsen, använder gammalt knäckebröd som bas eller andra tjuvaktigheter.

Inte sällan tycker jag mig se ett samband mellan kvaliteten på Eggs B och den generella kvaliteten på frukosten. Så kanske vi empiriskt kan utveckla en hotellfrukostindikator... Well... låt oss börja i liten skala :) Låt äggen flöda!

Kan börja med min senaste upplevelse på InterContinental Nha Trang, Vietnam. Perfekt konsistens på ägget (sipprade fint ut efter angrepp). Bonus för flott presentation.

Visa bifogad bild 131327

Bra initiativ. :)
Balansen av hollandaise, den är så viktig för mig.
Såg väldigt gott ut, bellissimo
 

Jonas C

Medlem
Hotel Martinez Cannes. En av de bättre frukostbufféerna som jag har påträffat, men deras Eggs Benedict (eller Royale.. whatever) var ingen höjdare. Såsen bränd med blåslampa.
3663F668-1558-46AA-91B0-57CB4ED38B89.jpeg
85DB9D95-8F72-47D5-BB06-E86EB083D209.jpeg
 
Toppen