Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Instämmer med att maten på SAS numera blivit helt oätlig men det gäller även Business class. Åkte SK 903 fr Arlanda till NY i slutet av maj och fick helt oätlig mat serverad (kötträtt full med fett och senor). Personalen gav mig istället det vegetariska alternativet, problemet var att merparten bestod av flytande olja. Jag gav därefter upp. Business class på SAS är numera enbart till för om man skall sova, såvida de inte har fel på belysningen och att den automatiskt sätts på var 10 minut.
Njut av bif bild på SAS Business Class exklusiva matanrättning.

Attachments

• 97E92E87-3AAE-4722-A723-577AC01A58B8.jpeg
    97E92E87-3AAE-4722-A723-577AC01A58B8.jpeg
    110,7 KB · Visningar: 503
  • DD27AF91-F3D2-47EF-A451-5F8C330BC35C.jpeg
    DD27AF91-F3D2-47EF-A451-5F8C330BC35C.jpeg
    72 KB · Visningar: 493
Instämmer med att maten på SAS numera blivit helt oätlig men det gäller även Business class. Åkte SK 903 fr Arlanda till NY i slutet av maj och fick helt oätlig mat serverad (kötträtt full med fett och senor). Personalen gav mig istället det vegetariska alternativet, problemet var att merparten bestod av flytande olja. Jag gav därefter upp. Business class på SAS är numera enbart till för om man skall sova, såvida de inte har fel på belysningen och att den automatiskt sätts på var 10 minut.

Såg ju inte så speciellt kul ut, minst sagt!

Diamond-recognition för första gången!

Klagade på den totalt oätliga maten på SK904 i Plus - jag tyckte maten hade så låg kvalitet att jag hellre ville ha en burk "Cup of Noodles" till middag (vilket i sig är sorgligt, men det var 10 gånger bättre än den fullkomligt vidriga anrättning som serverades). Traskade bak hela vägen till kabinpersonalen längst bak och bad om en sådan. Fick ett ganska otrevligt svar att det är det här som bjuds, och att jag får köpa nudlar efter serveringen om det inte passar.

Klagade du hos SAS efter hemresan? Maten på SK904 i Plus häromdagen var precis lika hemsk. Såg oaptitligt ut och smakade än värre. Torr bit lax. Tog en halvtugga och sen fick det vara. Grinig tant som jobbade också. Frågade vad det fanns för vin (Det här då jag i vanliga fall aldrig beställer vin och därmed inte vet vad som finns) "Du får det vi har!" Så ställde hon ner det onödigt hårt och så var den saken klar. Jaja...
Fick en enkät igår där de ville veta hur resan var, så skrev ner det hela där, men det lär ju inte komma till rätt person.

Klagade du hos SAS efter hemresan? Maten på SK904 i Plus häromdagen var precis lika hemsk. Såg oaptitligt ut och smakade än värre. Torr bit lax. Tog en halvtugga och sen fick det vara. Grinig tant som jobbade också. Frågade vad det fanns för vin (Det här då jag i vanliga fall aldrig beställer vin och därmed inte vet vad som finns) "Du får det vi har!" Så ställde hon ner det onödigt hårt och så var den saken klar. Jaja...
Fick en enkät igår där de ville veta hur resan var, så skrev ner det hela där, men det lär ju inte komma till rätt person.
Riktigt tråkig attityd! Bort med sånna!

Jag hade en helt ok flygning i Plus till Shanghai i söndags . Trångt fast ok person som satt bredvid mig.
Valde fisk med potatismos som var helt ok.
Sedan hade jag med mig lite oxfilé hemifrån som jag inte ville slänga. Passade utmärkt med potatismoset
Dessutom var det inga problem att beställa allt vin jag ville ha. För mycket kaffe innan,
Fast det var då jag gick längst bak och hämtade.

Jag hade en helt ok flygning i Plus till Shanghai i söndags . Trångt fast ok person som satt bredvid mig.
Sedan hade jag med mig lite oxfilé hemifrån som jag inte ville slänga. Passade utmärkt med potatismoset
Dessutom var det inga problem att beställa allt vin jag ville ha. För mycket kaffe innan,

En del har med sig egen oxfilé, en del har med sig egen lime. Själv har jag bara med mig egna tofflor...

Lysande servicekoncept. Vi serverar potatis eller ris (i Plus), ni tar med eget protein.

Ja, det där såg verkligen direkt motbjudande ut.

"Du får det vi har!"
Klassisk SAS-kommentar, haha.

Toppen