Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Diamond-recognition för första gången!

Klagade på den totalt oätliga maten på SK904 i Plus - jag tyckte maten hade så låg kvalitet att jag hellre ville ha en burk "Cup of Noodles" till middag (vilket i sig är sorgligt, men det var 10 gånger bättre än den fullkomligt vidriga anrättning som serverades). Traskade bak hela vägen till kabinpersonalen längst bak och bad om en sådan. Fick ett ganska otrevligt svar att det är det här som bjuds, och att jag får köpa nudlar efter serveringen om det inte passar.

Döm till min förvåning när en i kabinpersonalen efter några minuter dök upp med en burk snabbnudlar ändå och en kommentar att "ja, du är ju diamond så jag bjuder på den här för den här gången".

På samma flygning bad jag för övrigt om chips istället för mandlar till drinken då jag är allergisk mot just mandlar (brukar gå bra). Fick ett nekande svar att det inte serveras, men efter en stund kom de tillbaka med en påse chips ändå.

Rent ombordsservicemässigt är det här är den främsta Diamond-recognition jag har fått av SAS någonsin. Oklart om det är positivt eller negativt.

Sorgligt hur jävla kassa de är gällande Plus-klassen numer.. Fallerar ju helt.

Jag hade en hel del poäng tidigare i år. Men resa för två till Puerto Rico och resa för 3+INF i First till BKK har gjort kontot lite mindre.
En hel del resor till Norge toR har också gjort att poängen har sinat i år. 580k poäng bortblåsta och ca 70k poäng kvar.
Jag behöver väl ca 70k poäng för att få mig en vettig resa igen med en 2-4-1

Aha, vilken rutt lyckades du hitta en first till BKK för 3+inf? Försöker hitta en vettig resa med familjen till våren 2019 :)

Fick hem min Bluetoothhögtalare från goodie bag idag. Den är helt klart över förväntan, så jag tror att min befintliga högtalare får gå i pension. Relativt fylligt ljud, och förvånansvärt hög högstavolym.

Man ska ju kunna koppla ihop två stycken högtalare, någon som provat?

Jadå, vi kör två i hemmet efter att ha blivit nöjda med den första och det funkar fint. Ibland blir det lite fipplande med telefonen när den får för sig att försöka koppla mot fel enhet i paret, men då får man välja den andra. Och även vi har pensionerat föregående högtalare.

Fick hem min Bluetoothhögtalare från goodie bag idag. Den är helt klart över förväntan, så jag tror att min befintliga högtalare får gå i pension. Relativt fylligt ljud, och förvånansvärt hög högstavolym.

Man ska ju kunna koppla ihop två stycken högtalare, någon som provat?

Håller med! Den är numera min nya resehögtalare! Verkligen över förväntan.

Jag är annars väldigt kräsen och använder enbart Bang Olufsen - men tycker denna är perfekt för att ha i väskan :)

Funderar på BBQ-setet (även om de inte lär komma till användning denna sommar m h t brandrisken). Någon som beställt detta?

d649ab04755ba70ca7a34a7bbbbab207.jpg

:)
En oxymoron - kräsen på ljud och BoO i samma mening ;)

Nja, B&O har riktigt bra grejer, vilket inte ens Hi-Fi nördarna säger emot. Om de är prisvärda är en annan sak.

Att nämna blåtandshögtalare och liknande i samma mening som bra ljud är väl i så fall ett större fel...så länge man inte nämner Naim i den meningen. Fast Naim är inget man direkt kan dra med sig till stranden utan en jävligt lång skarvsladd.

Toppen