Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Går även att ha 4 vouchers per år men att det kostar lite olika att använda och priserna är då per person och inte för hela bokningen samt att vouchern görs personlig (annars lär vi nog snabbt se folk som försöker sälja dessa).

Uppgradering inom Europa (och övriga "short/mediumhaul" med SAS) - 1 voucher
Uppgradering en kabinklass till USA/Asien - 2 vouchers

Med detta system kan man då en gång per år uppgradera från Go till Business på longhaul med garanterad uppgradering, alternativt 2 gånger på ett år från Go till Plus eller Plus till Business. Inom Europa kan man göra 4 uppgraderingar vilket borde vara en väldigt liten kostnad för SAS.

Man kan ju tänka sig få använda I-inventoryt för att få igenom en voucher. Då blir det som de gamla uppgraderingarna förr i tiden som man ansökte om online för poäng.

Jag tror att de kan se skillnad på åtm EBG och EBD/P. När jag som EBD flugit med Lufthansagruppen tillsammans med vänner som bara är EBG är det bara mig de har hälsat på.
Fått detta förr om åren med bl a Swiss. Minns speciellt en väldigt trevlig purser i Swiss business...
I år har jag rest 4 flighter LOT och 4 Swiss inom Europa (det som ej varit med SAS). Inte ett ord... Är *G och EBD.

Apropå upgrade vouchers...
De enda vouchers jag sett till genom åren är loungevouchers. Vad jag nu som *G/EBG skulle med dem till. Gav ju bort dem här på BC istället... Och det var ju kul att till slut träffas IRL i Barcelona i oktober, @Joakim!

Apropå upgrade vouchers...
De enda vouchers jag sett till genom åren är loungevouchers. Vad jag nu som *G/EBG skulle med dem till. Gav ju bort dem här på BC istället... Och det var ju kul att till slut träffas IRL i Barcelona i oktober, @Joakim!
Jag tycker lounge vouchers var ganska bra. En trevlig gåva till vänner och kollegor eller ett bra sätt att hantera att man är för många för att få gästa in alla i sällskapet.

Toppen