Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Just hört vid ingången till SAS-loungen på CPH:

- passagerare: Får jag komma in i loungen nu? Jag har inte någon biljett med SAS idag (underförstått ej med annat star alliance-bolag heller)

- SAS-damen:Är du diamond?

- passagerare: Nej, guld.

- Sas-damen : Då går det tyvärr inte.

Personal som förväxlat diamond med pandion? Eller en hemlig ny förmån? :)

Diamond har ju lounge vid ankomst, hennes nästa fråga kanske skulle varit: - OK, har du boardingkort för din ankommande flight med SAS?

Eller så hade hon inte koll helt enkelt.

Diamond har ju lounge vid ankomst, hennes nästa fråga kanske skulle varit: - OK, har du boardingkort för din ankommande flight med SAS?

Eller så hade hon inte koll helt enkelt.
Precis, lounge vid ankomst funkar ju. Perfekt för den som vill frossa en smaskig buffé efter europaresan.

Han var ganska explicit med "har ingen biljett idag". Om det varit ankomst hade han ju haft en biljett idag. Så,troligtvis ingen koll från personalens sida. Anyway, man får många fina upplevelser när man hänger med kids i/vid/utanför lekrummet i loungen :)

Sådär ja, nu är det dags att fira jul....
a210e3e55c63d04f5aa6a8e86d7777e9.jpg

Sällsynt på inrikes men kul när det händer; efter avlutad servering i plus går pursern runt till oss tre diamanter i go och hälsar med namn och tar upp beställning, därefter servering till övriga. Tydligen såg jag förvånad ut för hon nämnde att "det är kul att uppmärksamma er trogna SAS-resenärer men är svårt på t.ex. ARN-CPH när det kan finnas 30-40 ombord".

Sällsynt på inrikes men kul när det händer; efter avlutad servering i plus går pursern runt till oss tre diamanter i go och hälsar med namn och tar upp beställning, därefter servering till övriga. Tydligen såg jag förvånad ut för hon nämnde att "det är kul att uppmärksamma er trogna SAS-resenärer men är svårt på t.ex. ARN-CPH när det kan finnas 30-40 ombord".
Snyggt, lämnade just det som förslag på Diamond eventet i maj, vore kul om det kunde bli standard.

Jeg glæder mig til den dag der er prio A og prio B boarding og SAS faktisk håndhæver disse regler. Har lige boardet SK1407 fra ARN til CPH hvor der ikke var prio boarding og intet nævnt i mikrofonen omkring prio boarding.

Toppen