Sebastian Lauterbach
Medlem
Under 4 flygningar per månad i ett år är ju ganska lite trots allt.Ja, det är löjligt enkelt att få EBG. 11 flighter eller 11k poäng per månad är ju inte direkt mycket om du frågar mig.
Under 4 flygningar per månad i ett år är ju ganska lite trots allt.Ja, det är löjligt enkelt att få EBG. 11 flighter eller 11k poäng per månad är ju inte direkt mycket om du frågar mig.
Ja, jag tycker att en mer rimlig nivå för EBG borde vara runt 100k poäng eller 100 flighter. EBD borde vara minst det dubbla. Då skulle bolagen kunna börja fundera på att erbjuda lite vettiga perks för de som når upp dit.Under 4 flygningar per månad i ett år är ju ganska lite trots allt.
Det är så oerhört få som flyger så mycket så då skulle man tappa massan som man vill få lojal med guldkortet. Tyvärr. Jag hade gärna sett något mellanting. 75 för guld och 200 för EBD och slopa EBP. Samt krav på minst 50% SAS metall för EBD.Ja, jag tycker att en mer rimlig nivå för EBG borde vara runt 100k poäng eller 100 flighter. EBD borde vara minst det dubbla. Då skulle bolagen kunna börja fundera på att erbjuda lite vettiga perks för de som når upp dit.
Jag har länge hoppats på en läcka från Eurobonus sida så vi kan få en konkret bild av hur det ser ut i de respektive medlemskategorierna.Det är så oerhört få som flyger så mycket så då skulle man tappa massan som man vill få lojal med guldkortet. Tyvärr. Jag hade gärna sett något mellanting. 75 för guld och 200 för EBD och slopa EBP. Samt krav på minst 50% SAS metall för EBD.
Ja, jag tycker att en mer rimlig nivå för EBG borde vara runt 100k poäng eller 100 flighter. EBD borde vara minst det dubbla. Då skulle bolagen kunna börja fundera på att erbjuda lite vettiga perks för de som når upp dit.
Det är så oerhört få som flyger så mycket så då skulle man tappa massan som man vill få lojal med guldkortet. Tyvärr. Jag hade gärna sett något mellanting. 75 för guld och 200 för EBD och slopa EBP. Samt krav på minst 50% SAS metall för EBD.
Sas främsta konkurrent är Norwegian. Och då är nog just den marginalkund som idag träffar ebg men inte skulle ha en chans att ta tex senator på Lufthansa en väldigt viktig kund.Bortsett från att jag aldrig skulle nå Diamond med såna regler så håller jag till viss del med.
Skillnaden mellan Gold till Diamond är ju förvånansvärt liten jämfört med mellan Silver och Gold.
Samtidigt så måste ju SAS konkurrera med andra bolags erbjudanden vad gäller förmåner för FF
Jag har länge hoppats på en läcka från Eurobonus sida så vi kan få en konkret bild av hur det ser ut i de respektive medlemskategorierna.
Jag tänkte lite mer avancerat, t ex hur ovan antaganden skulle förändras om man skar bort kreditkort, höjde gränserna osv. De siffror du nämner är ju ett skapligt tecken på inflation.Det har vi väl fått kring när diamond lanserades, då var ungefärliga siffror de hade/siktade mot 2k pandion, 20k diamond, 200k guld. Misstänker att de senare kategorierna är snarare 30k/300k numera, men strategin från SAS sida är väl fortfarande att fånga så många som möjligt av de 10% resenärer som reser mest, och att ge lounge-tillgång där är nog bland det effektivare för att hålla dem i ett vane-val av SAS.
Jag är också skeptisk till riktigt höga krav, om t ex inrikes veckopendlare (40 arbetsveckor, 80 flighter) inte kvalificerar så har nog SAS skjutit sig i foten ordentligt.