Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Bra recognition idag på sk935. Det var först en rolig kö under boarding 6 diamond taggar i rad ombord en sjunde utan, jag själv. Åkte go för en gång skull. Under serveringen så kom frågan om det inte skulle vara en whisky till kaffe också och om det behövdes fylla på så var det bara att komma bak och hämta. Vilket jag gjorde två gånger och inga frågor då heller om status, så mycket bra koll från crew.

Mit indtryk er at de er blevet meget bedre til at bruge ipaden, for at finde ud af hvem der sidder hvor og hvilken status.

Havde en på mit fly fra Stockholm til Kbh søndag aften, som havde sat sig i Plus på et semi tomt fly med en go billet, og blev bedt om at flytte tilbage i go :)

Berätta mer! Jag har aldrig upplevt det.

Hehe, jeg oplever ofte at de står med den før flyet letter for at tjekke.

På søndags flyvning var Plus stort set tom(Plus tagget hæng efter række 9 eller 10). Jeg tror vi sad 8-10 i Plus.

En på en Go billet havde sat sig ved siden af sine 2 kollegaer på række 3(D E F) og de kunne se på Ipaden at der kun var 2 der havde billet til den række. Han røg retur, selvom han satte sig der med det samme da vi boardede, det var ikke fordi at han havde ændret plads.

Tydeligvis noget de havde set på deres ipad.

Det jag hoppades på var att de faktiskt kopplat in gratis ip telefoni till kundtjänst istället för den där oerhört attraktiva tjänsten där de utmanade skype med att ta betalt i poäng för att ringa vänner ;)

Drömmaren Eivind pratade om detta för flera år sedan ;)
Ah, underbara Eurobonus Connect. Jag lyckades aldrig få den att fungera, men jag har kvar den av nostalgiska skäl. Dessutom gör den att jag då och då får ett festligt meddelande på telefonen. Tyvärr gick det inte att ladda upp en png-fil från telefonen, men meddelandet lyder "Eurobonus behöver uppdateras", och jag brukar hålla med.

Ja, det är lite av ett skämt hur enkelt det är att få EBG idag. Jag tycker att 45k för EBG är ett skämt och det blir ännu mer så när man kan få ihop merparten med kreditkort...

Ja med tanke på hur många kreditkort som erbjuds med diverse poängsystem! Själv flög jag ihop mitt EBG på drygt fyra månader, alltså inte på poäng.

Toppen