Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Vad skulle ni tycka om en ny lounge på Arlanda som enbart är för Diamond och Pandion.
Pandion kan gästa enligt dagens regler men Diamond har inte gästningsmöjligheter. Om diamond ska kunna gästa får de gå till guldloungen istället.

Konceptet på loungen tänker jag mig något i stil med Galleries First fast i mindre skala. Alltid "ok" mat och flera olika val, på dryckessidan lite högre kvalité än dagens utbud även om man inte behöver gå lika långt som i Galleries First.

Loungen skulle då mer utformas med platser för 1-2 personer istället för massa soffgrupper och liknande.
Det har jag förordat länge, och även skickat som förslag till SAS (lönlöst givetvis). Men det förutsätter givetvis att andelen Diamonds inte fortsätter öka. Jag kan också tänka mig en maxbegränsning i en sådan lounge, t.ex. 50 personer på samma tidpunkt för att bevara lugn och ro m.m. Har man otur får och det är fullt får man svänga höger till guldloungen - inte mer med det. Vettiga arbetsytor vore också trevligt, det är för få sådana ytor i dagens lounger. Vore också smakfullt för t.ex. personer som är i transfer för internationell First Class att få börja sin resa på ett lite trevligare sätt.

Vad skulle ni tycka om en ny lounge på Arlanda som enbart är för Diamond och Pandion.
Pandion kan gästa enligt dagens regler men Diamond har inte gästningsmöjligheter. Om diamond ska kunna gästa får de gå till guldloungen istället.

Konceptet på loungen tänker jag mig något i stil med Galleries First fast i mindre skala. Alltid "ok" mat och flera olika val, på dryckessidan lite högre kvalité än dagens utbud även om man inte behöver gå lika långt som i Galleries First.

Loungen skulle då mer utformas med platser för 1-2 personer istället för massa soffgrupper och liknande.

Om jag får svara med en elak motfråga, varför?

Visst skulle det vara trevligt med en bättre loungeupplevelse, men skulle det leda till att SAS får fler passagerare?

Visst skulle det vara trevligt med en bättre loungeupplevelse, men skulle det leda till att SAS får fler passagerare?
Med all sannolikhet inte. Men jag tror inte heller att kniven från Fiskars som man kan fiska upp i fiskdammen ger fler (eller mer betalande) passagerare eller passagerare som är beredda att lägga mer ägg i Eurobonuskorgen.

Om jag får svara med en elak motfråga, varför?

Förhoppningsvis skulle det kunna attrahera fler affärsresenärer som då får bättre möjlighet att jobba och få något vettigt att äta.
Det skulle kunna få fler att satsa på Diamond istället för att nöja sig med guld.

Det kommer ju inte att attrahera de som reser mindre och det är väl dessa sa satsar mycket på för tillfället. Man får ju dock inte glömma bortaplan affärsresenärer.

Förhoppningsvis skulle det kunna attrahera fler affärsresenärer som då får bättre möjlighet att jobba och få något vettigt att äta.
Det skulle kunna få fler att satsa på Diamond istället för att nöja sig med guld.

Det kommer ju inte att attrahera de som reser mindre och det är väl dessa sa satsar mycket på för tillfället. Man får ju dock inte glömma bortaplan affärsresenärer.
Jag gillar tanken och att loungen har en 18 års åldersgräns.
Då det finns nu runt 30K EBD så tror jag att man får ha lite stramare regler t ex som BAs Concorde room.
De EBD som intjänat 200K EB-baspoäng får tillträde till loungen...

Min enda invändning mot detta är att det inte borde vara endast på Arlanda. Även Kastrup och Oslo borde ha detta. Och för att minska antalet Diamonds så tar man bort möjligheten att tjäna Baspoäng genom Kreditkorten. Gör om det till Extrapoäng istället.

Jag gillar tanken och att loungen har en 18 års åldersgräns.
Då det finns nu runt 30K EBD så tror jag att man får ha lite stramare regler t ex som BAs Concorde room.
De EBD som intjänat 200K EB-baspoäng får tillträde till loungen...
Är det inte bättre då att höja gränsen till 150k points och inte räkna saker som amex och mastercard för ebd nivån

Min enda invändning mot detta är att det inte borde vara endast på Arlanda. Även Kastrup och Oslo borde ha detta. Och för att minska antalet Diamonds så tar man bort möjligheten att tjäna Baspoäng genom Kreditkorten. Gör om det till Extrapoäng istället.
För min del låt arn vara som den är och satsa på cph :)

Fast, med handen på hjärtat, hur många affärsresenärer finns det som inte når upp till kraven för EBD idag, men som har möjlighet att styra sitt resande till att nå EBD?

Den enda grupp jag egentligen kan tänka mig är de som har status i Miles&more, och få över dem till Eurobonus istället. Det är nog dock en liten grupp.

Toppen