Agö
Medlem
Det har jag förordat länge, och även skickat som förslag till SAS (lönlöst givetvis). Men det förutsätter givetvis att andelen Diamonds inte fortsätter öka. Jag kan också tänka mig en maxbegränsning i en sådan lounge, t.ex. 50 personer på samma tidpunkt för att bevara lugn och ro m.m. Har man otur får och det är fullt får man svänga höger till guldloungen - inte mer med det. Vettiga arbetsytor vore också trevligt, det är för få sådana ytor i dagens lounger. Vore också smakfullt för t.ex. personer som är i transfer för internationell First Class att få börja sin resa på ett lite trevligare sätt.Vad skulle ni tycka om en ny lounge på Arlanda som enbart är för Diamond och Pandion.
Pandion kan gästa enligt dagens regler men Diamond har inte gästningsmöjligheter. Om diamond ska kunna gästa får de gå till guldloungen istället.
Konceptet på loungen tänker jag mig något i stil med Galleries First fast i mindre skala. Alltid "ok" mat och flera olika val, på dryckessidan lite högre kvalité än dagens utbud även om man inte behöver gå lika långt som i Galleries First.
Loungen skulle då mer utformas med platser för 1-2 personer istället för massa soffgrupper och liknande.