Välkommen! Snart kan du logga in på Diamantsidorna och välja en brödkniv från Fiskars. *Livet*Inte för att någon annan bryr sig mer än jag. Men väntan på att de sista poängen ska rulla in för att hoppa upp till Diamond är oliiiidlig. Det är returresan på mitt senaste flyg jag väntar på. Utresan kom två dagar efter, nu har det gått nästan fem dagar sen returresan.
Välkommen! Snart kan du logga in på Diamantsidorna och välja en brödkniv från Fiskars. *Livet*
Tanken är väl att på något sätt öka tillgänglighet genom att resenären tänker sig för innan bokning. Så länge det inte kostar något att boka av är det ju lika bra, kan många säkert tycka, att boka platser när de dyker upp för att sedan avboka om man kommer på andra tankar. Och det är ju långt ifrån säkert att avbokade biljetter går tillbaka in i systemet.
Det är ju inte på något sätt ovanligt med sådant. Så är ju t ex Air Frances Promo Awards uppbyggt.
Precis. Och då får man ju höja insatsen helt enkelt. Det finns ju förstås en smärtgräns för många.Så var snacket när British Airways införde avgifter, platstillgången i F blev inte ett dugg bättre...
möjligtvis för att de flesta biter ihop och betalar, hugga en plats direkt man ser något relativt intressant och sedan ändra
är ju det som gäller när platstillgången är usel.
Va? Pointe-Noire i ekonomiklass?Det är inte av den anledningen som platstillgången är bra
utan för att få är intresserade då det oftast är dåliga rabatter och destinationerna är krigszoner,
failed states, eller platser där det under tiden är orkaner eller 50 grader varmt.
Precis. Och då får man ju höja insatsen helt enkelt. Det finns ju förstås en smärtgräns för många.
Annars har ju British Airways också Gold Priority Reward för Guldmedlemmar = använd dubbla antalet poäng och få nästan obegränsad
platstillgång (och ingen avbokningsavgift)
Gäller de även på partner-flyg? Annars låter det ju inte så långt ifrån den förmån som man får som EBD med 30% rabatt på "boka bästa tillgänglighet" (eftersom man även får tillbaka en hög poäng efter genomförd resa, då konverterade till baspoäng). Utan EBD blir det väl betydligt mer än dubbla, men finns även för andra.
Största problemet med en fördelen är ju att t.ex. Amex 2-4-1 inte gäller på den, och inte heller MC Premium så vitt jag vet.
Svider nog att läsa för alla som åker 10h ex CPH utan ens polarrulle...Helt plötsligt så händer det!
Sitter med familjen på väg hem från Gran Canaria till stockholm, sitter på rad 9 direkt efter Plus, flygvärdinnan kommer fram och ska ta beställning. Jag beställer dryck till hela familjen, smörgås till sonen och godis till tjejerna i familjen. När det är dags att betala så visar jag snällt fram mitt D-kort för att påminna att dryck ska exkluderas. Flygvärdinnan säger det är lungt jag har koll på dig med en glimt i ögat, när betalningen av mat och godis är klart så lägger hon i en högre växelHon frågar om vi inte önskar något mera och kommer med en hel del förslag från sortimentet. Jag svarar lite osäkert med att en extra chipspåse skulle sitta fint, då får jag både chips, chocklad och läsk. Sedan så fortsätter det så under hela flygningen med allt från bubbel, chocklad till nötter. Nästan varje gång hon gick förbi så fick jag frågan om vi önskade något mera
Nu tror jag hon hade dåligt samvete för hon råkade slå in lite fel på betalningen men hon gott gjorde det med råge under hela resan, familjen älskade det och redan när vi gick av så pratade frugan och barnen om nästa resan
När vi gick av så tackade jag naturligtvis för väldigt bra service till personalen.
Man är nog väldigt svältfödd på uppmärksamhet som diamond så när någon ger en så bra service så blir man superglad!